Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2012

ΝΙΚΟΣ ΛΑΠΠΑΣ: Από την προ ημερησίας συζήτηση στις 2/10/2012 (Μέρος Β’).

• ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ – ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΗ – ΔΙΑΠΑΡΑΤΑΞΙΑΚΕΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ. ΔΕΝ ΘΑ ΚΟΥΡΑΣΤΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΛΕΜΕ: ΘΕΣΜΟΙ ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΑΠΑΞΙΩΣΗ.
• ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ: ΣΙΓΗ ΙΧΘΥΟΣ…!
• ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΔΕΙΕΣ ΞΥΛΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΛΙΤΟΧΩΡΟ.
• «ΠΡΑΣΙΝΑ» ΟΧΗΜΑΤΑ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΠΡΟΗΓΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΑΣΤΙΚΟΙ ΔΗΜΟΙ.

- Θεσμοί και δημοτικές επιτροπές σε απαξίωση: Για πολλοστή φορά έθεσα το θέμα της απαξίωσης από την δημ. αρχή θεσμών, όπως η Δημοτική Επιτροπή Διαβούλευσης (που έχει να συνεδριάσει εδώ και περίπου έναν χρόνο!) ή ο Συμπαραστάτης του Δημότη και της Επιχείρησης (θέση που πρέπει επιτέλους να επαναπροκηρυχθεί στον Δήμο μας – ελπίζουμε όταν αυτό συμβεί, η προκήρυξη να είναι αυτή τη φορά σύννομη!). Επίσης ζήτησα την άμεση δραστηριοποίηση των Δημοτικών Επιτροπών Αγώνα για τα διόδια και τα επίδικα. Προειδοποιούμε για μία ακόμη φορά τους διοικούντες ότι τουλάχιστον οι δύο πρώτοι θεσμοί προβλέπονται ρητά στη νομοθεσία και δεν είναι θέμα «γούστου» ή «καπρίτσιου» κανενός το αν θα λειτουργήσουν!

- Δημοτική Συγκοινωνία: Είναι γνωστό ότι ήδη προεκλογικά υποστηρίζαμε πως το πρώτο που θα έπρεπε να πράξει η νέα δημ. αρχή, ήταν η δημοτική συγκοινωνία! Πριν από 15 μήνες ψηφίσαμε την πρόταση του Κ.Τ.Ε.Λ. να αναλάβει τη διασύνδεση των δημοτικών διαμερισμάτων από το Δίον έως τους Ν. Πόρρους. Δυστυχώς η υπόθεση αυτή τελικά δεν προχώρησε. Ρώτησα για μία ακόμη φορά εάν υπάρχουν κάποιες εξελίξεις ως προς το ζήτημα αυτό και τι προτίθεται, τέλος πάντων, να πράξει σχετικά η δημ. αρχή από εδώ και στο εξής. Πόσο μάλλον όταν σε πρόσφατα κείμενα που προτείνουν την απόσχιση της δημ. ενότητας Δίου, η έλλειψη συγκοινωνίας εμφανίζεται ως ένα από τα βασικά επιχειρήματα! Καμία απάντηση κι εδώ!

- Άδειες ξύλευσης: Τις τελευταίες ημέρες διεκόπη ξαφνικά η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για παραχώρηση αδειών ξύλευσης στο Λιτόχωρο από τη Διεύθυνση Δασών. Ζήτησα λοιπόν από τον Πρόεδρο της Δ.Κ. Λιτοχώρου να μας ενημερώσει για το τι συνέβη και το τι προβλέπεται να γίνει από εδώ και στο εξής. Ο κ. Ανδριάς μας ενημέρωσε πως η πρόβλεψη του δασαρχείου ήταν για 100 τόνους ξύλων (ποσότητα που αντιστοιχούσε σε 50 άδειες), όμως υπήρξε υπερπληθώρα αιτήσεων (περίπου 600!), επομένως έπρεπε αναγκαστικά να γίνει μία επιλογή, έργο το οποίο σκέφτηκε να αναθέσει στους ιερείς των δύο ενοριών και στον Φιλόπτωχο Σύλλογο. Δυστυχώς δεν κατέστη δυνατή μία τελική συνεννόηση για την επιλογή κι επομένως το δασαρχείο ανέστειλε την όλη διαδικασία.
Πάντως σε τόσο δύσκολες οικονομικά συνθήκες είναι κρίμα να χαθούν έστω κι αυτές οι 50 διαθέσιμες άδειες που θα μπορούσαν να ανακουφίσουν πολλές οικογένειες. Θεωρούμε ότι πρέπει να επιμείνουμε σε μία διαδικασία επιλογής τις επόμενες ημέρες με πρωτοβουλία του τοπικού συμβουλίου. Επειδή κατανοούμε πως το βάρος της ευθύνης είναι δυσανάλογα μεγάλο, εάν θέλει το συμβούλιο, ας συσταθεί μία διαπαραταξιακή επιτροπή για να συμμετάσχει στην επιλογή με βάση κριτήρια που θα συμφωνηθούν από κοινού. Εάν κι αυτό δεν καταστεί δυνατό, τότε προσωπικά δεν θα ήμουν αντίθετος ακόμη και σε διαδικασία κλήρωσης. Επαναλαμβάνω πως είναι κρίμα να χαθεί εντελώς μία τέτοια ευκαιρία οικονομικής ανακούφισης 50 οικογενειών συνδημοτών μας!

- Συζήτηση για αντικατάσταση ρυπογόνων οχημάτων: Ενημέρωσα το σώμα πως άλλοι δήμοι της Κεντρ. Μακεδονίας, προχώρησαν σε υποβολή προτάσεων για ένταξή τους σε πρόγραμμα αντικατάστασης ή αναβάθμισης παλαιών ρυπογόνων οχημάτων. Θα ήταν ιδιαίτερα σημαντικό να κατέθετε κι ο δικός μας Δήμος ανάλογη πρόταση, πόσο μάλλον όταν ο στόλος οχημάτων μας είναι – σύμφωνα και με δηλώσεις της διοίκησης – σε σημαντικό ποσοστό πεπαλαιωμένος (ιδιαίτερα σε βαρέα οχήματα, όπως απορριμματοφόρα ή άλλα φορτηγά). Δήλωσα βέβαια πως επειδή δεν είχα πολύ χρόνο στη διάθεσή μου για να το ψάξω, θα έπρεπε να δούμε μήπως είχε λήξει η προθεσμία κατάθεσης. Ο κ. δήμαρχος απάντησε πως τα απορριμματοφόρα δεν μπορούν να ενταχθούν σε τέτοια προγράμματα, γιατί είναι οχήματα υπηρεσίας ανταποδοτικών τελών.

Επιφυλάχθηκα να ψάξω περισσότερο το θέμα και το έκανα. Τελικά ούτε η προθεσμία είχε λήξει, ούτε εμπλοκή με το θέμα των απορριμματοφόρων φαίνεται ότι θα υπήρχε στο συγκεκριμένο πρόγραμμα (άλλωστε και να υπήρχε, αυτό δεν θα εμπόδιζε την αντικατάσταση άλλων ελαφρών ή βαρέων οχημάτων). Δυστυχώς το πρόβλημα βρισκόταν αλλού· σε αυτή τη φάση η πρόσκληση της ενδιάμεσης διαχειριστικής αρχής απευθύνεται αποκλειστικά σε δήμους του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης και μόνο! Θα πρέπει λοιπόν να έχουμε τα μάτια μας ανοιχτά για ενδεχόμενη διεύρυνση του προγράμματος και στην υπόλοιπη περιφέρεια μελλοντικά, αλλά και για άλλα πολύ σημαντικά προγράμματα και δράσεις που συνεχώς ανακοινώνονται και μόνο «πράσινα άλογα» δεν είναι…!

Με τιμή,
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΑΘ. ΛΑΠΠΑΣ

Δημοτικός Σύμβουλος Δίου – Ολύμπου
Επικεφαλής δημ. παράταξης «ΝΕΑ ΑΡΧΗ – ΝΕΑ ΕΛΠΙΔΑ».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου