Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

Δελτία Τύπου Θανάση Παπαγεωργίου


Απασχόληση  ανέργων, απολυμένων «ΚΟΡΤΑΓΚ» και «ΤΙΝ ΦΙΛ»

Επιστολή του Βουλευτή Θανάση Παπαγεωργίου προς την Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Λούκα Κατσέλη για την ένταξη των ανέργων απολυμένων των εργοστασίων «ΚΟΡΤΑΓΚ» και «ΤΙΝ – ΦΙΛ» σε προγράμματα απασχόλησης.

Ο κ. Παπαγεωργίου επανέρχεται για μια ακόμη φορά – έχει στείλει τον περασμένο χρόνο κι άλλες επιστολές, έχει καταθέσει ερώτηση στη Βουλή και είχε συναντήσεις στο αρμόδιο υπουργείο - επιμένοντας στην ανεύρεση λύσης για την τακτοποίηση των απολυμένων και ανέργων των παραπάνω εργοστασίων.

Ο κ. Παπαγεωργίου επισημαίνει πως το κλείσιμο των δύο εργοστασίων, της ΚΟΡΤΑΓΚ (κλωστοϋφαντουργίας) και της ΤΙΝ ΦΙΛ (βαφεία-φινιστήρια), είναι μέρος του προβλήματος που αντιμετώπισε ο κλάδος της κλωστοϋφαντουργίας. Σε πολλές περιπτώσεις σε άλλες περιοχές της Ελλάδας, έχουν ληφθεί μέτρα υπέρ των απολυμένων, είτε εντάσσοντας τους σε ρυθμίσεις συνταξιοδότησης είτε σε επιδοτούμενα προγράμματα ΟΑΕΔ, Ολοκληρωμένης Παρέμβασης, Ειδικό Ταμείο Κοινωνικής Αλληλεγγύης κ.α.
Στην Πιερία, οι απολυμένοι των δύο εργοστασίων, όχι μόνο μένουν απλήρωτοι από τον πρώην εργοδότη τους, αλλά δεν έτυχαν και των ευεργετικών ρυθμίσεων ή δεν εντάχτηκαν σε προγράμματα απασχόλησης με αποτέλεσμα, σήμερα, 6 χρόνια μετά την απόλυσή τους, να παραμένουν άνεργοι και να αισθάνονται κατάφορα αδικημένοι σε σχέση με τους άλλους συναδέλφους τους άλλων περιοχών της χώρας που έτυχαν ευεργετικών ρυθμίσεων.
Σήμερα από τους 150 περίπου ομαδικά απολυμένους από τα εργοστάσια αυτά, βρίσκονται σε αδιέξοδο και άνεργοι περίπου 90, αφού βρέθηκαν ξαφνικά στο δρόμο χωρίς καμιά προοπτική, χωρίς καμιά βοήθεια και ευκαιρίες εργασίας. Οι περισσότεροι από αυτούς βρίσκονται λίγα χρόνια πριν την συνταξιοδότηση γι αυτό και δεν έχουν πολλές ευκαιρίες εύρεσης εργασίας στον ιδιωτικό τομέα.
Στο χρόνο που πέρασε παρά τις επανειλημμένες προσπάθειες των ιδίων, του Εργατικού Κέντρου Κατερίνης, αν και υπήρξε δέσμευση ότι θα ενταχθούν σε προγράμματα της παραγράφου 5 του άρθρου 2 του Ν. 3845/2010, δεν κατέστει δυνατό να βρεθούν θέσεις εργασίας για  να εργαστούν να συμπληρώσουν ένσημα και χρόνο εργασίας ώστε να συνταξιοδοτηθούν.

Ο κ. Παπαγεωργίου, ο οποίος μαζί με την επιστολή που απέστειλε έχει ζητήσει και συνάντηση με την Υπουργό και υπηρεσιακούς παράγοντες του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για την δρομολόγηση λύσης στο πρόβλημα, καταλήγει στην επιστολή του προς την κ. Κατσέλη:
«Κυρία Υπουργέ,
Οι απολυμένοι άνεργοι των εργοστασίων ΚΟΡΤΑΓΚ και ΤΙΝ ΦΙΛ δικαιούνται της ίδιας μεταχείρισης με τους απολυμένους άλλων κλωστοϋφαντουργικών επιχειρήσεων ανά την Ελλάδα. Γι’ αυτό είναι επιτακτική η ανάγκη να εφαρμοστεί και στη δική τους περίπτωση ότι εφαρμόστηκε και σε άλλες περιπτώσεις απολυμένων εργοστασίων κλωστοϋφαντουργίας που έκλεισαν ή να ενταχθούν σε προγράμματα απασχόλησης του ΟΑΕΔ με ειδικές ρυθμίσεις. Ειδικότερα σε προγράμματα για μακροχρόνια άνεργους είτε βρίσκονται σε ηλικία κάτω των 55 ετών, είτε άνω των 55 ετών και κοντά στο χρόνο συνταξιοδότησής τους».

Η προστασία του περιβάλλοντος είναι προστασία της περιουσίας του ελληνικού λαού

Θ. Παπαγεωργίου:
«Δεν έχουμε έλλειψη νομικού πλαισίου για την προστασία του περιβάλλοντος και της βιοποικιλότητας. Η θλιβερή πραγματικότητα είναι ότι δεν τηρούμε τους νόμους»

Την αναγκαιότητα προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος που αποτελεί περιουσία του ελληνικού λαού υποστήριξε στην ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής στη συζήτηση επί της αρχής, των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής «Διατήρηση της βιοποικιλότητας και άλλες διατάξεις» ο Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Πιερίας κ. Θανάσης Παπαγεωργίου.

Ο κ. Παπαγεωργίου είπε κατ’ αρχήν πως το σχέδιο νόμου «βρίσκεται εν πολλοίς στη σωστή κατεύθυνση, γιατί ενισχύει το οπλοστάσιο του ελληνικού δημοσίου με ένα ακόμα όπλο, προκειμένου να προστατεύσει την περιουσία του ελληνικού λαού, το περιβάλλον και να διατηρήσει τη βιοποικιλότητα στη χώρα μας. Αυτά είναι περιουσιακά στοιχεία του ελληνικού λαού που ενισχύουν μαζί με την παράδοση τον τουρισμό, το κάλλος της χώρας και κάνουν τη χώρα μας ένα μαγευτικό προορισμό για πολλούς πολίτες του κόσμου.
Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι το πιο σοβαρό εξαγωγικό προϊόν της χώρας μας είναι ο τουρισμός. Επίσης, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι οι πολίτες του κόσμου έρχονται στην Ελλάδα για την ιστορία της, για το φυσικό της κάλλος, για τη θάλασσα και όλα τα συναφή. Και αν αυτό το πακέτο είναι ισχυρό, νομίζω ότι θα καταστήσει πιο ελκυστική την ελληνική πραγματικότητα και θα ενισχύσει την ίδια την οικονομία».

Εκφράζοντας στη συνέχεια δύο προβληματισμούς επεσήμανε τη μη τήρηση των κανόνων και των νόμων στη χώρα μας και τη νομοθετική λογική, τα πιο πολλά μέτρα να είναι οριζόντιου χαρακτήρα. Να μην λαμβάνουν δηλαδή υπ’ όψιν τις τοπικές ιδιαιτερότητες.
Συγκεκριμένα ο κ. Παπαγεωργίου είπε:

«Ο πρώτος προβληματισμός αφορά ουσιαστικά τη μη τήρηση των κανόνων και των νόμων στη χώρα μας. Τα τελευταία χρόνια έχω διατρέξει δύο–τρία πολύ σπουδαία νησιά. Επειδή, λοιπόν, είχα πολλά χρόνια να πάω σ’ αυτά, είδα ότι πραγματικά αυτά τα νησιά έχουν βιαστεί. Επίσης, έχω πάει και σε άλλες περιοχές οι οποίες έχουν μεταμορφωθεί. Έχουν παραχαραχθεί η φυσιογνωμία και η προσωπικότητά τους.
Το πρόβλημα, λοιπόν, σ’ αυτή τη χώρα, δεν είναι το ελλιπές νομοθετικό πλαίσιο και το αδύναμο νομικό οπλοστάσιο. Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι δεν τηρούμε τους νόμους και δεν προστατεύουμε επί τη βάσει της κοινής νομοθεσίας την περιουσία του ελληνικού λαού. Πρόκειται για μια θλιβερή πραγματικότητα.
Άρα, λοιπόν, το πρόβλημα που θα πρέπει να συζητήσουμε αύριο, μεθαύριο, αλλά και σήμερα είναι με ποιο τρόπο θα διατηρήσουμε σε ισχύ τα στοιχεία τα οποία αποτελούν το οπλοστάσιο της χώρας μας, προκειμένου να προστατεύσουμε, την περιουσία του ελληνικού λαού.
Το δεύτερο που θέλω να παρατηρήσω είναι ότι δυστυχώς και στη νομοθετική μας λογική τα πιο πολλά μέτρα είναι οριζόντιου χαρακτήρα. Δεν λαμβάνουν δηλαδή υπ’ όψιν τις τοπικές ιδιαιτερότητες, όπως συμβαίνει και σε μερικά άρθρα, κάτι που αδικεί το σχέδιο νόμου και την πρωτοβουλία που πήρατε, η οποία επαναλαμβάνω ότι είναι πολύ σπουδαία.
Υπάρχει, λοιπόν, στο σχέδιο νόμου μια οριζόντια προσέγγιση. Ο νομοθέτης δεν βλέπει -πιθανώς με τα προεδρικά διατάγματα ή με τις υπουργικές αποφάσεις- τις τοπικές ιδιαιτερότητες. Εμείς, λοιπόν, στις τοπικές κοινωνίες βιώνουμε στην ουσία την οριζοντιότητα των μέτρων και τη μη αποτελεσματικότητα.

Τα παραδείγματα στην Πιερία
Μιλώντας για τα προβλήματα που υπάρχουν στην Πιερία από την μη εφαρμογή των νόμων και κυρίως από την λογική της οριζόντιας νομοθετικής προσέγγισης χωρίς να λαμβάνονται υπόψιν οι τοπικές ιδιαιτερότητες ο κ. Παπαγεωργίου είπε:

Η περίπτωση του Λιτοχώρου
«Στην Πιερία, όπως για παράδειγμα στην περιοχή του Λιτόχωρου, δεν μπορεί να χτίσει κανένας, διότι από τη μια μεριά –και πολύ σωστά- υπάρχουν τα όρια του ιστορικού Ολύμπου, τα οποία δεν μπορεί κανείς να παραβιάσει –και σωστά- και από την άλλη μεριά βρίσκεται η Αρχαιολογία, ενώ δίπλα βρίσκεται η περιοχή «NATURA». Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια περιοχή η οποία έσφυζε και συνεχίζει να σφύζει και να υπάρχει ζήτηση επενδυτών για να αναπτυχθεί, να μη μπορεί να βρει ζωτικό χώρο. Υπάρχει το Δίον, ο αρχαιολογικός χώρος και δίπλα είναι οι άλλοι ιστορικοί αρχαιολογικοί χώροι, ο Όλυμπος και η ιστορικότητά του. Πραγματικά, βιώνουμε καθημερινά την αγωνία των πολιτών να προχωρήσουν και να στηρίξουν μια επένδυση.
Έτσι, λοιπόν, λέω ότι οι οριζόντιες διατάξεις, δεν βλέπουν αυτές τις τοπικές ιδιαιτερότητες. Μόνο αν διαβιεί κάποιος στην περιοχή του Ολύμπου, θα καταλάβει την τραγικότητα και τον καθημερινό συνωστισμό. Όλοι οι Βουλευτές πάμε στην Αρχαιολογική Υπηρεσία, στο ΚΑΣ και στα Δασαρχεία, προκειμένου να δούμε πού θα βρει οξυγόνο ο επενδυτής στην περιοχή για να δημιουργήσει την επαγγελματική του δραστηριότητα.
Άρα, λοιπόν, υπάρχει ένα πρόβλημα με την οριζοντιότητα των μέτρων, γεγονός που θα πρέπει να δείτε, κύριε Υπουργέ, σ’ αυτό το σχέδιο νόμου. Για παράδειγμα, έχουν επισημανθεί τα τρία προβλήματα που έχει».

Αιγίνιο – Κορινός
Ο κ. Παπαγεωργίου περιγράφοντας την κατάσταση στην Πιερία, αναφέρθηκε και στις περιοχές του Αιγινίου του Κορινού, αλλά και της αυθαίρετης δόμησης γενικότερα, λέγοντας:
«Ευτυχώς, στην περιοχή μου δεν έχουμε τόσο μεγάλα προβλήματα. Έχουμε NATURA στην περιοχή του Αιγινίου, αλλά δεν χτίζεται, γιατί είναι κοντά στη θάλασσα. Είναι κοντά ο Αλιάκμονας και το Δέλτα των ποταμών Αξιού – Λουδία και δεν προσφέρεται η περιοχή για ανοικοδόμηση.
Υπάρχει, όμως, και μια άλλη περιοχή NATURA. Για παράδειγμα, στην περιοχή του Κορινού. Εδώ ο Δήμος είχε αποφασίσει να χτίζονται πάνω από 10 στρέμματα. Δεν είχε υιοθετήσει, δηλαδή, τα 4 στρέμματα.
Όμως, αν πάτε παραπέρα σε άλλες περιοχές και στο Νομό μας βλέπετε ότι δεν τηρήθηκαν ποτέ ούτε τα τέσσερα στρέμματα ούτε τίποτα. Η ασυδοσία και η έλλειψη κανόνων  και προφύλαξης αυτού του περιουσιακού στοιχείου είναι πια προφανής».

Καταλήγοντας στην ομιλία του ο κ. Παπαγεωργίου επεσήμανε:
«Έτσι, λοιπόν, λέω, κύριοι Υπουργοί, ότι αντιλαμβάνομαι την αγωνία πολλών περιοχών και πολλών συναδέλφων –μικρά παραδείγματα έχουμε στην περιοχή μας- που λένε ότι το άρθρο 9 έχει προβλήματα. Πρέπει να το δείτε. Πρέπει να δείτε πώς θα προσαρμοστεί περισσότερο στις τοπικές συνθήκες. Ξέρω και την ευαισθησία και του κυρίου Σηφουνάκη και του κυρίου Μωραΐτη.
Όπως, επίσης, πρέπει να δείτε και το 35% στα νησιά. Ήρθε χθες και μας συνάντησε μια αντιπροσωπεία από τη Σέριφο. Είδα την αγωνία τους. Η διάταξη ως έχει εκεί είναι απαγορευτική, για να κτιστούν αυτές τις περιοχές. Ασφυκτιούν οι περιοχές. Γι’ αυτό λέω ότι η οριζόντια προσέγγιση δεν είναι το καλύτερο πράγμα, κύριοι Υπουργοί.
Το τελευταίο που θέλω να προσθέσω αφορά τα εξακόσια μέτρα ένθεν κακείθεν των εθνικών oδικών αξόνων. Νομίζω ότι και εκεί πρέπει να δώσετε μια μεταβατικότητα, γιατί οι παλιοί δήμοι συνήθως είχαν κάνει ΣΧΟΑΠ και είχαν οριοθετήσει τα πάντα. Πρέπει να προφυλαχθεί η γη υψηλής παραγωγικότητας. Δεν μπορεί και αυτή να την καταστρέφουμε σε βάρος της παραγωγής, της γεωργίας και του περιβάλλοντος.
Όμως, ας δώσουμε ένα μεταβατικό χρόνο στους νέους δήμους, για να δουν  και οι ίδιοι, με τις δικές τους δυνάμεις και με τη δική τους οπτική, πώς θα συμβάλουν στην οριοθέτηση της περιοχής της, γιατί –επαναλαμβάνω- εμείς από το κέντρο πάντα ενέχεται ο κίνδυνος να κάνουμε λάθος, επειδή δεν έχουμε υπ’ όψιν μας την τοπική ιδιαιτερότητα.
Είναι –επαναλαμβάνω για πολλοστή φορά- το αρνητικό αποτέλεσμα της οριζόντιας προσέγγισης και της οριζόντιας νομοθέτησης που μοιραία κάνουμε πολλές φορές.
Κατ’ αυτήν την έννοια θα ψηφίσω το νομοσχέδιο, αλλά επειδή αδικήθηκε αυτό το νομοσχέδιο εξαιτίας των επιμέρους όρων δόμησης, θα παρακαλούσα τους κυρίους Υπουργούς να δουν πώς θα απαλύνουν αυτά τα σημεία που αποτέλεσαν σημείο τριβής».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου