Παρασκευή, 25 Ιανουαρίου 2013

Στα όπλα η Πιερία: «Τα διόδια είναι η "ταφόπλακα" του νομού μας»

Ρεπορτάζ του Γιάννη Τσίρου που αποτυπώνει την σημερινή κατάσταση στην "Πιερία των ΔΙΟΔΙΩΝ".
Το ρεπορτάζ έχει δημοσιευθεί στην εφημερίδα "ΧΩΝΙ" και ο δημοσιογράφος αναφέρει χαρακτηριστικά για το Δήμο Δίου - Ολύμπου: "Σημαντικό ρήγμα στο παμπιερικό μέτωπο κατά των διοδίων αποτελεί και η στάση του δημάρχου Δίου – Ολύμπου, Γιώργου Παπαθανασίου και της διοικούσας παράταξης, οι οποίοι δεν μετείχαν και δεν πρόκειται να μετάσχουν σε καμία κινητοποίηση του νότιου τμήματος του νομού. Αιτία της στάσης αυτής αποτελεί η μακροχρόνια συνεργασία του Δήμου με επιχειρήσεις του κ. Μπόμπολα."

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο παρακάτω:
Το ΧΩΝΙ κρατάει ο Γιάννης Τσίρος.

Οι φήμες και οι φόβοι επιβεβαιώθηκαν, οι προετοιμασίες ολοκληρώθηκαν και ο ήδη υπάρχων σταθμός διοδίων στο Αιγίνιο είναι έτοιμος να τεθεί σε λειτουργία τη Δευτέρα 28 –1- 2013, αυξάνοντας ακόμη περισσότερο το κόστος για τις μετακινήσεις στο ζωτικότερο οδικό άξονα της χώρας.
Ταυτόχρονα, αναμένεται να τεθεί
σε κανονική λειτουργία και ο σταθμός στον παράπλευρο της Λεπτοκαρυάς, τις διελεύσεις από τον οποίο πλήρωνε ως τώρα όχι ο οδηγός, αλλά το Υπουργείο. Η Πιερία βρίσκεται «επί ποδός πολέμου» για μια ακόμη φορά, αλλά τώρα δηλώνει αποφασισμένη να φτάσει «στα άκρα» και να «απελευθερωθεί» από τη σκλαβιά της πανάκριβης εθνικής οδού.Ήδη, ο δήμαρχος και το Δημοτικό Συμβούλιο Πύδνας – Κολινδρού, με ομόφωνη απόφασή τους, έθεσαν τις παραιτήσεις τους στη διάθεση του Υπουργού Εσωτερικών και θα καταλάβουν επ΄ αόριστον το σταθμό του Αιγινίου, το πρωί της Δευτέρας. Την ίδια μέρα τα σχολεία του Δήμου θα παραμείνουν κλειστά. Οι παραιτηθέντες απευθύνονται και προσωπικά στον πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά, ζητώντας να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις που δημόσια ανέλαβε στη διάρκεια της τελευταίας προεκλογικής του περιοδείας στο νομό.Επαγγελματικές ενώσεις, κομματικές οργανώσεις, ομάδες πολιτών, ο περιφερειάρχης κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας και η αντιπεριφερειάρχης Σοφία Μαυρίδου, αλλά και οι τέσσερις –όλοι κυβερνητικοί- βουλευτές του νομού τάσσονται υπέρ των αιτημάτων των κατοίκων της Πιερίας. Απευθυνόμενη μάλιστα στο Δημοτικό Συμβούλιο Πύδνας – Κολινδρού, η κα. Μαυρίδου πρότεινε να υπάρξει καλύτερος συντονισμός ώστε να παραμείνουν κλειστά τα σχολεία τη Δευτέρα, σε όλο το νομό. Το πρωί της περασμένης Πέμπτης, οι βουλευτές Μάνη, Κουκοδήμος, Κωνσταντόπουλος και Χριστογιάννης της Πιερίας είχαν συνάντηση στη Βουλή με τον αναπληρωτή υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Σταύρο Καλογιάννη.

Οι βουλευτές μετέφεραν την αγωνία των Πιεριέων για μαρασμό του νομού και καταστροφή της όποιας τουριστικής κίνησης, αλλά πολλοί εκτιμούν ότι η συνάντηση επιδιώχθηκε μόνο για την «τιμή των όπλων και τα μάτια του κόσμου» και «την τελευταία στιγμή».

Σημαντικό ρήγμα στο παμπιερικό μέτωπο κατά των διοδίων αποτελεί και η στάση του δημάρχου Δίου – Ολύμπου, Γιώργου Παπαθανασίου και της διοικούσας παράταξης, οι οποίοι δεν μετείχαν και δεν πρόκειται να μετάσχουν σε καμία κινητοποίηση του νότιου τμήματος του νομού. Αιτία της στάσης αυτής αποτελεί η μακροχρόνια συνεργασία του Δήμου με επιχειρήσεις του κ. Μπόμπολα. Το κενό συμπληρώνει η κινητοποίηση της αντιπολίτευσης και οργανώσεων πολιτών και η συμμετοχή τους στις συντονιστικές επιτροπές κατά της λειτουργίας των διοδίων.

Σε συσκέψεις των συντονιστικών επιτροπών, τον τελευταίο μήνα, επισημάνθηκε ότι η λειτουργία των ήδη υπαρχόντων σταθμών καταστρέφει τον άλλοτε ακμάζοντα τουρισμό του νομού, δημιουργεί τρομερά προβλήματα οδικής ασφάλειας, αφού απαραίτητοι παράδρομοι δεν έχουν καν κατασκευαστεί –και στην περίπτωση του Αιγινίου- και οι ευθύνες της κατασκευάστριας εταιρείας δεν έχουν αναζητηθεί από κανέναν. Δεν πρέπει να αποκλείεται και η προσφυγή στη Δικαιοσύνη κατά της εταιρείας, αφού στην ουσία τα έργα για τα οποία εισπράττει υπέρογκο τίμημα έχουν «παγώσει» εδώ και χρόνια.

Αν μάλιστα η κατάληξη των διοδίων στο Αιγίνιο συμπέσει με τις κινητοποιήσεις των αγροτών στις κοντινές Ημαθία και Λάρισα, η κυβέρνηση θα έχει να αντιμετωπίσει σοβαρότατο πρόβλημα με τον κύριο οδικό άξονα της χώρας νεκρό, χάριν της εξυπηρέτησης συμφερόντων που η Πιερία ονομάζει ήδη «κατοχικές δυνάμεις». Η διαδρομή των 150 χιλιομέτρων από τη Λάρισα ως τη Θεσσαλονίκη κοστίζει σήμερα 8,90 ευρώ (μια κατεύθυνση).

Γιάννης Τσίρος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου