Τα χειρότερα Χριστούγεννα της τελευταίας τετραετίας, από άποψη οικονομικής κατάστασης και καταναλωτικών δαπανών των νοικοκυριών, φαίνεται ότι θα είναι τα φετινά, με βάση τουλάχιστον τη σύγκριση των ευρημάτων από τις ετήσιες πανελλαδικές έρευνες της εταιρείας δημοσκοπήσεων «Interview» .
Οι έρευνες εντάσσονται στο πλαίσιο των στατιστικών μετρήσεων του δείκτη Northern Greece Business Index 500 (NGBI 500).
Η φετινή, που πραγματοποιήθηκε με βάση δείγμα 400 ατόμων, αναδεικνύει την πρόθεση των καταναλωτών για «τεράστια» -όπως σημειώνει η «Interview»- περικοπή όλων των δαπανών. Το «μαχαίρι» στις δαπάνες φαίνεται ότι θα έχει ώς αποτέλεσμα ν΄ανταλλαγούν φέτος λιγότερα και φθηνότερα δώρα μεταξύ φίλων και συγγενών.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την έρευνα, πάνω από οκτώ στους δέκα ερωτώμενους (84,9%) δηλώνουν ότι η οικονομική τους κατάσταση τα φετινά Χριστούγεννα είναι χειρότερη σε σχέση με πέρυσι. Για λόγους συγκρίσεων, αξίζει να αναφερθεί ότι το αντίστοιχο ποσοστό δεν ξεπερνούσε το 76,6% το 2010 και το 44,2% το 2009, ενώ πέρυσι έφτασε στο 84,9% -όπως και φέτος.
Ως φυσικό επακόλουθο της επιδεινούμενης οικονομικής τους κατάστασης, σχεδόν οκτώ στους δέκα καταναλωτές (ποσοστό 78,8%) υποστηρίζουν ότι φέτος θα είναι λιγότερο γενναιόδωροι σε σχέση με πέρυσι, ως προς τις αγορές δώρων (έναντι ποσοστού 41,8% το 2009). Παράλληλα, το 75% των ερωτηθέντων απαντά ότι θα συρρικνώσει τη χρήση πιστωτικής κάρτας τα φετινά Χριστούγεννα, έναντι αντίστοιχου ποσοστού 66% το 2011.
Πιο συντηρητικές στις αγορές τους οι γυναίκες Το τελευταίο ερώτημα της έρευνας επιχειρεί να «χαρτογραφήσει» το τοπίο των φετινών εορταστικών αγορών καταγράφοντας ποια προϊόντα ή υπηρεσίες εξακολουθούν να αποτελούν προτεραιότητα, εν μέσω της οικονομικής κρίσης.
Τα ευρήματα αυτού του ερωτήματος παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς μόλις 3,8% των ερωτηθέντων, έναντι 5,4% πέρσι (10,4% το 2010 και 16,3% το 2009) δηλώνει ότι δεν πρόκειται να αναβάλλει καμία αγορά. Εξετάζοντας ξεχωριστά τις γυναίκες και τους άνδρες, οι πρώτες εμφανίζονται περισσότερο συντηρητικές, σε σχέση με τους δεύτερους. Μόλις το ...0% των γυναικών, από 4,7% πέρυσι, δηλώνει φέτος ότι δεν πρόκειται να αναβάλει καμία αγορά, ενώ πιο ...ανοιχτοχέρηδες εμφανίζονται οι άνδρες, με 6,1%. Κι αυτό ενώ το 2010 και το 2009 οι γυναίκες έφτασαν να έχουν έως και τριπλάσια ποσοστά μη αναβολής αγορών, σε σχέση με τους άνδρες.
Τα (περισσότερα) παιδιά θα λάβουν και φέτος τα δώρα τους Τα δώρα για τα παιδιά έχουν μεν μπει κι αυτά στη μέγγενη της κρίσης, λόγω της οικονομικής αδυναμίας γονέων και συγγενών, ωστόσο εξακολουθούν να «αντέχουν» στους κραδασμούς. Συγκεκριμένα, τα μικρά παιδιά θα λάβουν και φέτος τα δώρα τους, καθώς οι δικοί τους δεν θα αναβάλλουν, στην πλειοψηφία τους, τις σχετικές αγορές. Βέβαια, ένα αρκετά υψηλό ποσοστό ερωτηθέντων, άνω του 22%, δηλώνει ότι φέτος, δυστυχώς, αδυνατεί να αγοράσει δώρα ακόμη και για τα παιδιά.
«Συνολικό ποσοστό της τάξης του 22,6% (21,2% για τους άνδρες και 25% για τις γυναίκες) δηλώνει ότι φέτος δεν θα αγοράσει δώρα για τα παιδιά. Στην περσινή μέτρηση το αντίστοιχο συνολικό ποσοστό ήταν επίσης 22,6%, έναντι 24,7% το 2010 και 12,8% το 2009, που σημαίνει ότι την τελευταία τετραετία και τα παιχνίδια για τα παιδιά έχουν μπει αναγκαστικά στη ''μέγγενη'' της κρίσης», υπογραμμίζει η Interview.
Στην ένδυση-υπόδηση, το 50,9%, έναντι 53,8% πέρυσι (39% το 2010 και 27,9% το 2009) θα αναβάλλει φέτος σχετικές αγορές προϊόντων, λόγω οικονομικής στενότητας. Oι γυναίκες εξακολουθούν να ανατρέπουν τα δεδομένα του 2010 και δείχνουν όσον αφορά στην ένδυση-υπόδηση πιο ολιγαρκείς, σε σχέση με τους άντρες.
Περισσότεροι σε σχέση με πέρυσι φαίνεται ότι είναι, πάντως, αυτοί που δεν θ΄αναβάλουν τη γιορτινή έξοδο για διασκέδαση: συγκεκριμένα, το ποσοστό αυτών, που δηλώνουν ότι θα αναβάλουν την έξοδό τους είναι φέτος 65%, ενώ πέρυσι πλησίαζε το 69%.
News Room «Κέρδος» με πληροφόρηση από το ΑΠΕ - ΑΜΠ
Ως φυσικό επακόλουθο της επιδεινούμενης οικονομικής τους κατάστασης, σχεδόν οκτώ στους δέκα καταναλωτές (ποσοστό 78,8%) υποστηρίζουν ότι φέτος θα είναι λιγότερο γενναιόδωροι σε σχέση με πέρυσι, ως προς τις αγορές δώρων (έναντι ποσοστού 41,8% το 2009). Παράλληλα, το 75% των ερωτηθέντων απαντά ότι θα συρρικνώσει τη χρήση πιστωτικής κάρτας τα φετινά Χριστούγεννα, έναντι αντίστοιχου ποσοστού 66% το 2011.
Πιο συντηρητικές στις αγορές τους οι γυναίκες Το τελευταίο ερώτημα της έρευνας επιχειρεί να «χαρτογραφήσει» το τοπίο των φετινών εορταστικών αγορών καταγράφοντας ποια προϊόντα ή υπηρεσίες εξακολουθούν να αποτελούν προτεραιότητα, εν μέσω της οικονομικής κρίσης.
Τα ευρήματα αυτού του ερωτήματος παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς μόλις 3,8% των ερωτηθέντων, έναντι 5,4% πέρσι (10,4% το 2010 και 16,3% το 2009) δηλώνει ότι δεν πρόκειται να αναβάλλει καμία αγορά. Εξετάζοντας ξεχωριστά τις γυναίκες και τους άνδρες, οι πρώτες εμφανίζονται περισσότερο συντηρητικές, σε σχέση με τους δεύτερους. Μόλις το ...0% των γυναικών, από 4,7% πέρυσι, δηλώνει φέτος ότι δεν πρόκειται να αναβάλει καμία αγορά, ενώ πιο ...ανοιχτοχέρηδες εμφανίζονται οι άνδρες, με 6,1%. Κι αυτό ενώ το 2010 και το 2009 οι γυναίκες έφτασαν να έχουν έως και τριπλάσια ποσοστά μη αναβολής αγορών, σε σχέση με τους άνδρες.
Τα (περισσότερα) παιδιά θα λάβουν και φέτος τα δώρα τους Τα δώρα για τα παιδιά έχουν μεν μπει κι αυτά στη μέγγενη της κρίσης, λόγω της οικονομικής αδυναμίας γονέων και συγγενών, ωστόσο εξακολουθούν να «αντέχουν» στους κραδασμούς. Συγκεκριμένα, τα μικρά παιδιά θα λάβουν και φέτος τα δώρα τους, καθώς οι δικοί τους δεν θα αναβάλλουν, στην πλειοψηφία τους, τις σχετικές αγορές. Βέβαια, ένα αρκετά υψηλό ποσοστό ερωτηθέντων, άνω του 22%, δηλώνει ότι φέτος, δυστυχώς, αδυνατεί να αγοράσει δώρα ακόμη και για τα παιδιά.
«Συνολικό ποσοστό της τάξης του 22,6% (21,2% για τους άνδρες και 25% για τις γυναίκες) δηλώνει ότι φέτος δεν θα αγοράσει δώρα για τα παιδιά. Στην περσινή μέτρηση το αντίστοιχο συνολικό ποσοστό ήταν επίσης 22,6%, έναντι 24,7% το 2010 και 12,8% το 2009, που σημαίνει ότι την τελευταία τετραετία και τα παιχνίδια για τα παιδιά έχουν μπει αναγκαστικά στη ''μέγγενη'' της κρίσης», υπογραμμίζει η Interview.
Στην ένδυση-υπόδηση, το 50,9%, έναντι 53,8% πέρυσι (39% το 2010 και 27,9% το 2009) θα αναβάλλει φέτος σχετικές αγορές προϊόντων, λόγω οικονομικής στενότητας. Oι γυναίκες εξακολουθούν να ανατρέπουν τα δεδομένα του 2010 και δείχνουν όσον αφορά στην ένδυση-υπόδηση πιο ολιγαρκείς, σε σχέση με τους άντρες.
Περισσότεροι σε σχέση με πέρυσι φαίνεται ότι είναι, πάντως, αυτοί που δεν θ΄αναβάλουν τη γιορτινή έξοδο για διασκέδαση: συγκεκριμένα, το ποσοστό αυτών, που δηλώνουν ότι θα αναβάλουν την έξοδό τους είναι φέτος 65%, ενώ πέρυσι πλησίαζε το 69%.
News Room «Κέρδος» με πληροφόρηση από το ΑΠΕ - ΑΜΠ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου