Την Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας, Σοφία Μαυρίδου, επισκέφθηκε την Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2011 στο γραφείο της στην έδρα της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας, ο πρόεδρος του Σωματείου Εθνικών Μεταφορών, Κωνσταντίνος Συρανίδης.
Στη διάρκεια της συνάντησης, ο κ. Συρανίδης επέδωσε στην Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας υπόμνημα για τα αυξημένα -όπως αναφέρεται στο κείμενο του υπομνήματος- τέλη διοδίων που πληρώνουν οι επαγγελματίες μεταφορείς τη στιγμή που δεν τους επιτρέπεται να χρησιμοποιούν το παράπλευρο οδικό δίκτυο.
Το υπόμνημα συνυπογράφουν η Ομοσπονδία Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών Κεντρικής Ελλάδος- Θεσσαλίας, το Σωματείο Φορτηγών Δ.Χ. Ν. Λαρίσης και το Σωματείο Φορτηγών Δ.Χ. Ν. Πιερίας και απευθύνεται προς τον Αναπληρωτή Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, Διονύσιο Ψωμιάδη, τον ΙΙεριφερειάρχη Θεσσαλίας, Κωνσταντίνο Αγοραστό, την Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας, Σοφία Μαυρίδου, και την Αντιπεριφερειάρχη Λαρίσης, Ειρήνη Καραλαριώτου.
Ο κ. Συρανίδης περιέγραψε με τα μελανότερα χρώματα τη δύσκολη κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι επαγγελματίες μεταφορείς και ειδικότερα οι μεταφορείς των όμορων νομών Λαρίσης και Πιερίας, που
δραστηριοποιούνται στη μεταφορά αγαθών μεταξύ των παραπάνω νομών,
διαμέσου του οδικού άξονα «Κατερίνη – Λαρίσα» καθώς το κόστος των διοδίων που υποχρεούνται να καταβάλλουν είναι -όπως διαμαρτύρονται- υπέρογκο.
Όπως επισημαίνεται στο υπόμνημα: «ένα φορτηγό αυτοκίνητο με τέσσερις (4) ή περισσότερους άξονες, για την απλή διαδρομή: «Λάρισα - Κατερίνη» ή και αντίστροφα, απόστασης 80 χιλιομέτρων, είναι υποχρεωμένο να καταβάλλει σήμερα διόδια τέλη 22,40 ευρώ, δηλαδή 0,30 ευρώ ανά χιλιόμετρο (!), ενώ μόνο για τη διαδρομή «Κατερίνη Σκοτίνα» μήκους 22 χιλιομέτρων, υποχρεώνεται να καταβάλλει τέλη 1 0,70 ευρώ, δηλαδή κόστος 0,50 ευρώ ανά χιλιόμετρο (!).»
Αναλυτικότερα και σύμφωνα με το υπόμνημα που κατατέθηκε στην Αντιπεριφερειάρχη Πιερίας: « στον οδικό άξονα: «Μαλιακός - Κλειδί», μήκους 230 χιλιομέτρων, αντιστοιχεί ένας (1) σταθμός διοδίων ανά σαράντα έξι (46) χλμ. διαδρομής, χωρίς μάλιστα να υπολογίζεται ο σταθμός διοδίων στο Αιγίνιο Πιερίας. Στον οδικό αυτό άξονα λειτουργούν συνολικά από το έτος
2008, πέντε (5) μετωπικοί σταθμοί διοδίων και ειδικότερα οι σταθμοί της
Πελασγίας, του Μοσχοχωρίου, του Μακρυχωρίου, του Πυργετού και της
Λεπτοκαρυάς. Από αυτούς, οι τέσσερις (4) σταθμοί λειτουργούν στα όρια
των Νομών Λαρίσης και Πιερίας ενώ στη Φθιώτιδα λειτουργεί μόνο ένας
σταθμός, αυτός της Πελασγίας. Από τους τέσσερις πιο πάνω σταθμούς διοδίων, οι τρεις (3) είναι εγκατεστημένοι μεταξύ των συνόρων των Νομών Λαρίσης και Πιερίας, και σε μήκος διαδρομής που δεν υπερβαίνει τα 35 χιλιόμετρα».
Την ίδια ώρα, «φρένο» σε κάθε κίνηση αντίστασης και αντίδρασης από τους μεταφορείς έχει βάλει ο Ν. 3920/2011, με τον οποίο επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο 200,00 ευρώ και διοικητικές ποινές με αφαίρεση αδείας και των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος, σε περίπτωση που δεν καταβληθεί το αντίτιμο των διοδίων.
Παράλληλα, μέσα από το υπόμνημά τους καταγγέλλουν τις παραχωρησιούχες εταιρείες, ότι παρόλο που τα έργα στον οδικό άξονα « Αθήνα- Θεσσαλονίκη» έχουν σταματήσει εδώ και περίπου έξι μήνες, αυτές εξακολουθούν να εισπράττουν τέλη διοδίων.
Οι επαγγελματίες μεταφορείς ζητούν είτε να τους επιτραπεί η χρήση του παράπλευρου οδικού δικτύου είτε να τους διατεθεί κάρτα ελεύθερης διόδου στον οδικό άξονα, « Κατερίνη- Λάρισα». Διαφορετικά, όπως, τόνισε ο πρόεδρος του Σωματείου Εθνικών Μεταφορών, είναι αποφασισμένοι να προχωρήσουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις.
Η Αντιπεριφερειάρχης Πιερίας, άκουσε με προσοχή τα δίκαια -όπως τα χαρακτήρισε-αιτήματα, διαπιστώνοντας ότι το πρόβλημα που ταλανίζει τον κλάδο των μεταφορέων είναι αρκετά σοβαρό. Η κ. Μαυρίδου εξέφρασε την πρόθεσή της να ενεργήσει για την εξεύρεση λύσης τονίζοντας ότι θα εισηγηθεί για το εν λόγω θέμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου