"Ο Εφραίμ πιθανόν να ήθελε να χρησιμοποιήσει τους πιστούς της Μόσχας που συγκεντρώθηκαν για να προσκυνήσουν την Αγία Ζώνη ως «Κολυμβήθρα του Σιλωάμ» αφού γνώριζε ότι είχε έρθει η σειρά του για να απολογηθεί και να αποφανθεί η Εφέτης – Ανακρίτρια για την προφυλάκισή του" σχολίασε ένας δημοσιογράφος σε τηλεοπτικό πάνελ.
Ακούγοντας τα δελτία ειδήσεων ο ανήλικος υιός μου, ρώτησε: "Τι θα πει «Κολυμβήθρα του Σιλωάμ»;"
Αναζήτησα λοιπόν την ακριβή έννοια της έκφρασης και διαπίστωσα τα εξής:
Η λέξη Σιλωάμ είναι εβραϊκή και σημαίνει «Απεσταλμένος».
Σιλωάμ ονομαζόταν μια δεξαμενή στην Ιερουσαλήμ, όπου ο Ιησούς έστειλε ένα ζητιάνο τυφλό, τον Ιωσία, να πλυθεί από τη λάσπη και το σάλιο του Κυρίου με τα οποία είχε επαλείψει τα μάτια του, για να ανακτήσει την όρασή του. Ο Ιωσίας είχε γεννηθεί τυφλός επειδή οι γονείς του είχαν αμαρτήσει (όρα . κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον θ’, 1 – 38)
Η έννοια αυτή είχε διαφορετικό συμβολισμό από σήμερα.
Ο Ιησούς αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το ζητιάνο αυτό στα σχέδιά του για το έργο εκείνης της ημέρας, αλλά πριν κάνει οτιδήποτε για τον τυφλό, προχώρησε στην απάντηση ερώτησης του Ναθαναήλ.
Είπε ο Κύριος: «Ούτε αυτός ο άνδρας αμάρτησε, ούτε οι γονείς του ώστε να εκδηλωθούν πάνω του τα έργα του Θεού. Η τύφλωση αυτή προέρχεται από φυσικά αίτια, αλλά τώρα πρέπει να κάνουμε το έργο Εκείνου που με έστειλε, ενόσω είναι ακόμα μέρα, γιατί τη νύχτα, που θα έρθει, θα είναι αδύνατο να κάνουμε το έργο που πρόκειται να παρουσιάσουμε. Όσο βρίσκομαι στον κόσμο, είμαι το φως του κόσμου, αλλά σε λίγο δεν θα είμαι μαζί σας»
Σήμερα, αναφέρουμε τη φράση αυτή, όταν θέλουμε να πούμε για κάτι θαυματουργό , για κάτι που έφερε εξαγνισμό, απαλλαγή από τις αμαρτίες ενός ανθρώπου , που βαφτίστηκε στην «κολυμπήθρα του Σιλωάμ». Κατά κανόνα όμως, ο εξαγνισμός αυτός είναι μόνο φαινομενικός και ο «εξαγνιζόμενος» τον επικαλείται με δόλο.
"Την απάντηση την έδωσε ο λαός" στην περίπτωση του εν αργία δημάρχου μας, που τον εξέλεξε τη δεύτερη Κυριακή.
"Την απάντηση την έδωσε ο λαός" στην περίπτωση του ομοϊδεάτη μου Νομαρχο-περιφερειάρχη Θεσσαλονίκης.
Αυτός ο δύσμοιρος λαός, ενίοτε όμως και σε μικρό ποσοστό - και όχι εν συνόλω - θιασώτης του «μαζί τα φάγαμε», αγνοώντας τις δικαστικές περιπέτειες του υποψηφίου αιρετού, εφ’ όσο δεν ανήκει στην τελευταία κατηγορία, του δίνει το θώκο. Και μετά την ενθρόνισή του τον επικαλείται διαρκώς, ακόμα και ενώπιον Δικαστηρίου.
Από το μικρό ποσοστό για το οποίο αναφέρομαι παραπάνω, δεν πρέπει να εξαιρεθεί ο ξεπεσμένος δήθεν «πρίγκιπας του Νότου», με τον οποίο δε θα ξανασχοληθώ γιατί ο κόσμος αυτή τη φορά θα θυμηθεί να ξεχάσει και αυτόν και τις τραγικές - για τον τόπο και την παράταξη – επιλογές του...
Οπωσδήποτε όμως, ο λαός δε λειτούργησε ως «κολυμβήθρα του Σιλωάμ» για τον «ξυλοκόπο της Κονταριώτισσας» που καταχρέωσε το Δήμο με «κρυφές χρεώσεις» και «ψιλά γράμματα» για έξοδα παραστάσεως, δημόσιες σχέσεις και βλαχο-μπαρόκ συναυλίες που λεηλατούσαν το αρχαιοελληνικό ιδεώδες της περιοχής. Στη δική του περίπτωση, ισχύει το ποίημα του Καβάφη «Απολείπειν ο Θεός Αντώνιον»...
Η δικαιοσύνη είναι ανεξάρτητη.
Τρεις Εφέτες με βούλευμα προφυλάκισαν τον Εφραίμ για κακούργημα, τρεις Εφέτες με αμετάκλητο βούλευμα παρέπεμψαν τον Παπαθανασίου για κακούργημα, πέντε Εφέτες καταδίκασαν τον Ψωμιάδη για πλημμέλημα, γιατί έκανε «σκόντο» 85.000 ευρώ σε καρκινοπαθή βενζινοπώλη - λέει - από τα λεφτά του Δημοσίου.
Ευτυχώς η νεότερη γενιά που ακολουθεί και κατά τα φαινόμενα θα αντικαταστήσει την καταρρέουσα «εξαγνισμένη» δημοτική αρχή δείχνει να είναι πραγματικά εξαγνισμένη, χωρίς «αμαρτίες γονέων».
Το μόνο που φοβάμαι είναι, επειδή η τωρινή αρχή διεκδίκησε πάση θυσία το Δήμο για να τύχει ψυχολογικά ευνοϊκότερης μεταχείρισης από το Δικαστήριο, μήπως όταν παραδώσει τη σκυτάλη, δε μας σώζει ούτε η Τρόικα...
Καλή δικαστική χρονιά στους «άρχοντες»
Καλή χρονιά και κουράγιο στους συνδημότες
Δεξιός Ψάλτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου