ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ, ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
ΘΕΜΑ: ΕΠΙΚΕΙΜΕΝΗ ΘΕΣΗ ΣΕ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΔΙΟΔΙΩΝ ΣΤΟ ΑΙΓΙΝΙΟ (Ν. ΠΙΕΡΙΑΣ)
Σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης της κατασκευής του τμήματος της Εθνικής Οδού (Π.Α.Θ.Ε.) Ράχες-Κλειδί στην εταιρία με την επωνυμία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.», που υπεγράφη το 2007, προβλεπόταν και η κατασκευή σταθμού διοδίων στην περιοχή του Αιγινίου Ν. Πιερίας (σταθμός Διοδίων Κλειδί -Αιγίνιο), σε απόσταση μόλις 8,5 χμ. από τα διόδια των Μαλγάρων, Θεσσαλονίκης. Ο σταθμός κατασκευάστηκε ήδη από τα τέλη του 2009, εντούτοις δεν ετέθη σε λειτουργία, όπως είχε ανακοινωθεί από την παραχωρησιούχο εταιρία τον Ιανουάριο του 2010.
Μέχρι σήμερα, ο συγκεκριμένος σταθμός διοδίων δεν λειτουργεί και τα οχήματα διέρχονται από το σημείο αυτό της Π.Α.Θ.Ε χωρίς χρέωση, επίκειται όμως η λειτουργία του, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί από την παραχωρησιούχο εταιρία.
Θέτουμε υπόψη σας ότι για λόγους αντιστάθμισης των οικονομικών απωλειών από τη μη λειτουργία των διοδίων Αιγινίου, αυξήθηκε το αντίτιμο των διοδίων Μαλγάρων Θεσσαλονίκης από 2 ευρώ σε 2,80 ευρώ για να οριστικοποιηθεί τελικά το 2012 σε 2,40 ευρώ. Τμήμα του ως άνω ποσού αποδίδεται στην εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.».
Σε περίπτωση που τεθεί, εν τέλει, σε λειτουργία ο Σταθμός Διοδίων του Αιγινίου Πιερίας, με παράλληλη διατήρηση του Σταθμού Διοδίων Μαλγάρων –σε απόσταση 8,5 χμ.- ουσιαστικά η Πιερία και δη η Β. Πιερία «απομονώνεται» από την υπόλοιπη Μακεδονία και ιδιαίτερα από την Θεσσαλονίκη με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Ερωτάται ο κ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Σκοπεύετε να εγκρίνετε την έναρξη της λειτουργίας του σταθμού διοδίων Αιγινίου;
Προτίθεσθε, στην περίπτωση λειτουργίας του Σταθμού Διοδίων Αιγινίου (Κλειδί) να καταργήσετε το σταθμό διοδίων Μαλγάρων;
Και επίσης εάν, σε περίπτωση λειτουργίας του Σταθμού διοδίων Αιγινίου, προτίθεσθε να παραχωρήσετε ελεύθερες κάρτες διόδου από όλους του σταθμούς διοδίων, που βρίσκονται εντός της Πιερίας, αποκλειστικά και μόνο για τους κατοίκους της Πιερίας, κίνηση που στη παρούσα συγκυρία είναι κοινωνικά δίκαιη και οικονομικά επιβεβλημένη;
ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ( ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ, Ν.Δ.)
ΑΝΝΑ ΜΑΝΗ (ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ, Ν.Δ.)
Θέτουμε υπόψη σας ότι για λόγους αντιστάθμισης των οικονομικών απωλειών από τη μη λειτουργία των διοδίων Αιγινίου, αυξήθηκε το αντίτιμο των διοδίων Μαλγάρων Θεσσαλονίκης από 2 ευρώ σε 2,80 ευρώ για να οριστικοποιηθεί τελικά το 2012 σε 2,40 ευρώ. Τμήμα του ως άνω ποσού αποδίδεται στην εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.».
Σε περίπτωση που τεθεί, εν τέλει, σε λειτουργία ο Σταθμός Διοδίων του Αιγινίου Πιερίας, με παράλληλη διατήρηση του Σταθμού Διοδίων Μαλγάρων –σε απόσταση 8,5 χμ.- ουσιαστικά η Πιερία και δη η Β. Πιερία «απομονώνεται» από την υπόλοιπη Μακεδονία και ιδιαίτερα από την Θεσσαλονίκη με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Ερωτάται ο κ. ΥΠΟΥΡΓΟΣ
Σκοπεύετε να εγκρίνετε την έναρξη της λειτουργίας του σταθμού διοδίων Αιγινίου;
Προτίθεσθε, στην περίπτωση λειτουργίας του Σταθμού Διοδίων Αιγινίου (Κλειδί) να καταργήσετε το σταθμό διοδίων Μαλγάρων;
Και επίσης εάν, σε περίπτωση λειτουργίας του Σταθμού διοδίων Αιγινίου, προτίθεσθε να παραχωρήσετε ελεύθερες κάρτες διόδου από όλους του σταθμούς διοδίων, που βρίσκονται εντός της Πιερίας, αποκλειστικά και μόνο για τους κατοίκους της Πιερίας, κίνηση που στη παρούσα συγκυρία είναι κοινωνικά δίκαιη και οικονομικά επιβεβλημένη;
ΟΙ ΕΡΩΤΩΝΤΕΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ ( ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ, Ν.Δ.)
ΑΝΝΑ ΜΑΝΗ (ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ, Ν.Δ.)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου