Πριν από μερικά χρόνια, δύσκολα θα πίστευε κανείς ότι το κράτος θα έφθανε στο σημείο να πληρώνει το ίδιο τους απλήρωτους εργαζομένους στα εργοτάξια, προκειμένου να διασώσει τα έργα. Σήμερα, δυστυχώς, το υπουργείο Υποδομών αναγκάζεται να το πράξει για τρίτη φορά σε διάστημα λίγων μηνών, αυτή τη φορά για να επανεκκινήσει την κατασκευή του άξονα Ακτίου-Αμβρακίας. Το ποσό (σχεδόν ένα εκατ. ευρώ) θα παρακρατηθεί από τις μελλοντικές πληρωμές του κράτους προς τους αναδόχους.
Τα 48,5 χλμ. του οδικού άξονα Ακτίου-Αμβρακίας θα συνδέσουν την Ιονία Οδό με τη Λευκάδα και την Πρέβεζα, αποτελώντας το πρώτο τμήμα του δυτικού άξονα μέχρι την Ηγουμενίτσα. Η κατασκευή τους όμως θυμίζει το... σχετικά γειτονικό στο έργο γεφύρι της Αρτας.
Το έργο «κόπηκε» σε τέσσερα τμήματα και δημοπρατήθηκε τον Ιούνιο του 2009· ωστόσο συνέπεσε με εκλογές και αλλαγή κυβέρνησης και η νέα ηγεσία του υπουργείου αποφάσισε ότι δεν είχε ωριμότητα καθώς δεν είχαν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις. Τελικά οι συμβάσεις με τους τέσσερις αναδόχους υπεγράφησαν τον Μάρτιο του 2010, με συνολικό προϋπολογισμό 219 εκατομμύρια ευρώ (χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης).
Το μεγαλύτερο τμήμα (Ακτιο - Βόνιτσα, 22,5 χλμ.) αναλαμβάνει η ΑΕΓΕΚ, ενώ τα υπόλοιπα η Ιόνιος Α.Ε. (Βόνιτσα - Δρυμός, 4,4 χλμ.), η Μηχανική Α.Ε. (Δρυμός- Λουτράκι, 8,1 χλμ.) και Conzorzio Stabile Italimprese (13,5 χλμ.). Στην πορεία, ο ένας εργολάβος (Μηχανική) κηρύχθηκε έκπτωτος και αντικαταστάθηκε από την Ιόνιο Α.Ε. Οι αρχικές συμβάσεις προέβλεπαν την ολοκλήρωση όλου του άξονα τον Μάρτιο του 2013. Τα προβλήματα ξεκίνησαν όταν αρχικά η ΑΕΓΕΚ και κατόπιν και οι άλλοι δύο εργολάβοι σταμάτησαν να πληρώνουν τους 174 εργαζομένους στα εργοτάξια, οι οποίοι με τη σειρά τους προχώρησαν σε επίσχεση εργασίας. Τα έργα σταμάτησαν και υπήρχε σαφής κίνδυνος να χαθεί η κοινοτική χρηματοδότηση, με ολέθριες συνέπειες για την τύχη του άξονα. Με δεδομένο ότι τα έργα βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο και οι εργολάβοι δεν μπορούν να πληρωθούν ήδη εκτελεσμένες εργασίες επειδή δεν διαθέτουν ασφαλιστική ενημερότητα, το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να παρέμβει... πυροσβεστικά. Η πρώτη απόφαση που υπέγραψε ο αναπληρωτής υπουργός κ. Στ. Καλογιάννης στις 14 Αυγούστου αφορούσε την καταβολή 300.000 ευρώ στην ΑΕΓΕΚ για τα δεδουλευμένα των εργαζομένων. Ακολούθησε χθες δεύτερη απόφαση, για την καταβολή 947.000 ευρώ τα οποία θα κατανεμηθούν και στις τρεις κοινοπραξίες.
Υπενθυμίζεται ότι ανάλογη απόφαση (καταβολής δεδουλευμένων στους εργαζομένους) είχε ληφθεί τον Ιούνιο από την Αττικό Μετρό για το Μετρό Θεσσαλονίκης, έργο που επίσης έχει αναλάβει η ΑΕΓΕΚ και προχωρά με αργούς ρυθμούς λόγω οικονομικών προβλημάτων.
Το μεγαλύτερο τμήμα (Ακτιο - Βόνιτσα, 22,5 χλμ.) αναλαμβάνει η ΑΕΓΕΚ, ενώ τα υπόλοιπα η Ιόνιος Α.Ε. (Βόνιτσα - Δρυμός, 4,4 χλμ.), η Μηχανική Α.Ε. (Δρυμός- Λουτράκι, 8,1 χλμ.) και Conzorzio Stabile Italimprese (13,5 χλμ.). Στην πορεία, ο ένας εργολάβος (Μηχανική) κηρύχθηκε έκπτωτος και αντικαταστάθηκε από την Ιόνιο Α.Ε. Οι αρχικές συμβάσεις προέβλεπαν την ολοκλήρωση όλου του άξονα τον Μάρτιο του 2013. Τα προβλήματα ξεκίνησαν όταν αρχικά η ΑΕΓΕΚ και κατόπιν και οι άλλοι δύο εργολάβοι σταμάτησαν να πληρώνουν τους 174 εργαζομένους στα εργοτάξια, οι οποίοι με τη σειρά τους προχώρησαν σε επίσχεση εργασίας. Τα έργα σταμάτησαν και υπήρχε σαφής κίνδυνος να χαθεί η κοινοτική χρηματοδότηση, με ολέθριες συνέπειες για την τύχη του άξονα. Με δεδομένο ότι τα έργα βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο και οι εργολάβοι δεν μπορούν να πληρωθούν ήδη εκτελεσμένες εργασίες επειδή δεν διαθέτουν ασφαλιστική ενημερότητα, το υπουργείο Υποδομών αποφάσισε να παρέμβει... πυροσβεστικά. Η πρώτη απόφαση που υπέγραψε ο αναπληρωτής υπουργός κ. Στ. Καλογιάννης στις 14 Αυγούστου αφορούσε την καταβολή 300.000 ευρώ στην ΑΕΓΕΚ για τα δεδουλευμένα των εργαζομένων. Ακολούθησε χθες δεύτερη απόφαση, για την καταβολή 947.000 ευρώ τα οποία θα κατανεμηθούν και στις τρεις κοινοπραξίες.
Υπενθυμίζεται ότι ανάλογη απόφαση (καταβολής δεδουλευμένων στους εργαζομένους) είχε ληφθεί τον Ιούνιο από την Αττικό Μετρό για το Μετρό Θεσσαλονίκης, έργο που επίσης έχει αναλάβει η ΑΕΓΕΚ και προχωρά με αργούς ρυθμούς λόγω οικονομικών προβλημάτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου