Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2013

ΔΙΟΔΙΑ: Ποιος θα πληρώσει την διαφορά του 1 ΕΥΡΩ;

Αντώνιος Ι. Ζαρκανέλας (Δρ.)
π. Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης
Νομαρχίας Θεσ/νίκης


Άρχισε σαν ένα παιχνίδι την περίοδο της αφέλειας και της ανεμελιάς (προ 2010), πως λέμε Προ Χριστού, από μερικούς που το έπαιζαν επαναστάτες εκ του ασφαλούς. Ανέβαζαν τις μπάρες στα διόδια, τα κρατικά και των εταιρειών, περνούσαν οι τζαμπατζήδες σαν νικητές, έκαναν, δηλαδή, στις πλάτες των άλλων τους επαναστάτες, γιατί το φοβικό Κράτος δεν είχε τον τρόπο ή μάλλον τη βούληση να επιβάλλει το νόμο. Έτσι γεννήθηκε το κίνημα «Δεν Πληρώνω». Το οποίο, μάλιστα, «αγκάλιασαν» στην Πιερία ακόμη και φορείς και πρόσωπα με θεσμικό ρόλο π.χ. η τότε Νομαρχία, το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο Πιερίας, ο Εμπορικός Σύλλογος, Βουλευτές, Δήμαρχοι κλπ!!!.

Είδαν δημοσιότητα και τηλεόραση και έτρεξαν όλοι. Γιατί δεν κόστιζε τίποτα. Αν οι τζάμπα μάγκες του «Δεν πληρώνω» έμπαιναν σε ένα μαγαζί καταλάμβαναν το ταμείο και έλεγαν στους πελάτες πάρτε ό,τι χρειάζεστε και δεν πληρώνετε. Το Επιμελητήριο, ο Εμπορικός Σύλλογος η Νομαρχία τότε ή η Αντιπεριφέρεια τώρα θα ήταν αλληλέγγυοι; Οι πελάτες που θα έπαιρναν και θα έφευγαν θα ήταν νόμιμοι; Αυτοί που κατέλαβαν το ταμείο; Γιατί δεν έγινε αυτό σε ένα κατάστημα; Γιατί το κατάστημα έχει αφεντικό. Το οποίο θα καλούσε την αστυνομία και τελικά όλοι οι παραπάνω θα είχαν κατηγορηθεί για σειρά παράνομων πράξεων. Όταν το Κράτος σοβαρεύτηκε και έστειλε όποιους παρανόμησαν στο ακροατήριο, οι γνωστοί αλληλέγγυοι όχι απλώς ζητούσαν, αλλά απαιτούσαν, από τα δικαστήρια επιείκεια και απειλούσαν και απειλούν με νέους αγώνες…

Με αυτά και με αυτά το Κράτος δεν λειτούργησε τα διόδια του Αιγινίου. Και όλοι αυτοί βγήκαν ως θριαμβευτές και πανηγύρισαν. Τι συνέβη; Απλώς το φοβικό Κράτος ή πιο απλά οι τότε Κυβερνήσεις είπαν, αφού ούτως ή άλλως τα διόδια θα λειτουργήσουν οπωσδήποτε αργότερα, ας γίνει τότε που μπορεί να είναι μια άλλη Κυβέρνηση. Επειδή όμως υπήρχε και μια σύμβαση ψηφισμένη από τη Βουλή ανέλαβε το Κράτος να πληρώνει αυτό τις απώλειες από τη μη λειτουργία των διοδίων μέσω του Κρατικού προϋπολογισμού. Έτσι η εταιρεία δεν έχασε τίποτα. Εμείς οι κάτοικοι της Πιερίας που χρησιμοποιούμε τον δρόμο και όσοι εν πάσει περιπτώσει τον χρησιμοποιούν δεν πληρώναμε διόδια αλλά πλήρωναν ΟΛΟΙ οι Έλληνες. Δίκαιο; Όχι σε κάθε περίπτωση αλλά συμφέρον για εμάς και εναντίον των συμφερόντων όλων των υπόλοιπων Ελλήνων, που δεν χρησιμοποίησαν ποτέ την διαδρομή αυτή αλλά πλήρωναν – μέσω του προϋπολογισμού.

Με τις παιδαριώδεις όμως αντιδράσεις μας ο νομός μας θα βγει και ζημιωμένος. Και ποια είναι η ζημία; Είναι 1 ΕΥΡΩ ανά διαδρομή όπως προκύπτει από την τελευταία ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία τα διόδια Αιγινίου θα λειτουργήσουν από τις 28/01 και η αξία τους θα είναι για τη διαδρομή Κατερίνη – Θεσσαλονίκη 3.40Ε από 2.40Ε που είναι σήμερα. Στα διόδια Αιγινίου θα πληρώνουμε 2.20 ενώ στα διόδια Μαλγάρων 1.20 από 2.40.

Όταν άρχισαν οι τζάμπα μάγκες του «Δεν Πληρώνω» ο τότε Υπουργός κ. Σουφλιάς αλλά και ο μετέπειτα κ. Ρέππας και ο κ. Μαγκριώτης είχαν διευκρινίσει ότι με τη λειτουργία των διοδίων του Αιγινίου δεν θα πληρώναμε περισσότερο για τη διαδρομή Κατερίνη-Θεσσαλονίκη απλώς το αντίτιμο των 2.40 θα επιμεριζόταν στα δύο διόδια πληρώνοντας π.χ. στα Μάλγαρα 1.20 και άλλο 1.20 στα νέα διόδια. Οι τζάμπα μάγκες «Δεν Πληρώνω» ήταν ανένδοτοι. Μαζί τους και οι διάφοροι «τοπάρχες» που φωτογραφιζόταν καμαρωτά στα διόδια. Το ότι το Κράτος δεν άνοιξε τότε τα διόδια και προτίμησε να πληρώνει την εταιρία με χρήματά μας πάλι πανηγυρίστηκε ως νίκη του αγώνα.. Αν τελικά ισχύσουν οι νέες τιμές ποιός θα αναλάβει την ευθύνη της αύξησης κατά ένα ΕΥΡΩ οι τζάμπα μάγκες του «Δεν Πληρώνω» ή οι διάφοροι θεσμικοί παράγοντες που τότε προσπάθησαν να κερδίσουν πολιτικά προσκολλούμενοι στους τζάμπα μάγκες του «Δεν Πληρώνω»; Για μια φορά ακόμα η Πιερία σέρνεται γιατί οι Ταγοί της ακολούθησαν και δεν οδήγησαν το «κοπάδι των πολιτών» που και αυτό με τη σειρά του έγινε συρφετός. Και αντί τότε να προσπαθήσει να κερδίσει κάποιες διευκολύνσεις για τους κατοίκους της βόρειας Πιερίας που μετακινούνται καθημερινά για τις δουλειές τους στη διαδρομή αυτή τώρα θα χάσουμε αυτό το πλεονέκτημα και θα πρέπει να αναλωθούμε για να μην υπάρξει η νέα τιμή αλλά να ισχύει η παλιά!!! Χωρίς τις διευκολύνσεις για τους κατοίκους της Βόρειας Πιερίας που θα έχουν απολεσθεί στο βωμό του να πετύχουμε την παλιά τιμή διοδίων!! Τραγικό.

Υπάρχει όμως και κάτι ακόμη που θα το βρούμε μπροστά μας στο μέλλον. Οι τζάμπα μάγκες του «Δεν Πληρώνω» για να εμφανιστούν και ως κοσμογυρισμένοι, ακριβοδίκαιοι κλπ. έλεγαν τότε ότι τέλος πάντων ας κατασκευάσουν πλευρικά διόδια και να πληρώνουμε εκεί που βγαίνουμε ανάλογα με τα χιλιόμετρα που χρησιμοποιήσαμε την οδό «όπως γίνεται σε όλη την Ευρώπη». Το έλεγαν αυτό γιατί απλούστατα δεν υπήρχαν τα πλευρικά διόδια. Που έχει λογική και θα γίνει κάποια στιγμή τα επόμενα χρόνια. Όμως αυτό, ας το γνωρίζουμε, θα έχει κόστος για όλους Πιεριείς και για όλες τις εντός νομού μετακινήσεις. Θα πληρώνεται η χρήση της οδού για κάθε μετακίνηση π.χ. από Κατερίνη σε Λιτόχωρο, Πλάκα, Αιγίνιο, Κορινό κλπ. και ανάλογα με τα χιλιόμετρα χρήσης της οδού όπως στην Ευρώπη που θα ‘λεγαν οι κοσμογυρισμένοι τζάμπα μάγκες του «Δεν Πληρώνω» οι οποίοι, φαντάζομαι, για να είναι συνεπείς με τον εαυτό τους θα συμφωνήσουν στην εφαρμογή του..

Το αναφέρω αυτό γιατί αυτό θα γίνει οπωσδήποτε αλλά θα πρέπει η Πιερία να ετοιμαστεί από τώρα για αυτό το αναπότρεπτο γεγονός με προτάσεις, σχέδιο, πρόγραμμα. Για να μην αφήσουμε και πάλι σε κάποιους έξαλλους, τζάμπα μάγκες, και πολιτικούς του πρόσκαιρου κέρδους να οδηγήσουν την Πιερία στο να «κυνηγάει την ουρά της», όπως τώρα. Και είναι πολλά αυτά που πρέπει να γίνουν από πλευράς έργων στο εσωτερικό, παράπλευρο αλλά και επαρχιακό και νομαρχιακό οδικό δίκτυο για να υπάρχει επαρκές και ποιοτικό εναλλακτικό οδικό δίκτυο για να μπορεί να εφαρμοστεί ο τρόπος αυτός πληρωμής της χρήσης της Εθνικής Οδού.

3 σχόλια:

  1. Διάβασα με προσοχή το άρθρο σας!
    Το να πάμε κόντρα στο ρεύμα είναι κάτι που πουλά γενικά...
    Έτσι κάνατε και με τα απόβλητα της TOSOH, έτσι κάνετε και τώρα!
    Το μοναδικό που καταφέρνετε βέβαια είναι να συντηρείτε μια κόντρα που έχετε με την εθελοντική ομάδα ο "ΤΟΠΟΣ ΜΟΥ".

    Ας το αφήσουμε αυτό στην άκρη και ας πάμε 1 βήμα παρακάτω...

    Η εταιρία σήμερα έρχεται να εφαρμόσει τα συμφωνηθέντα με τον κ. Σουφλιά. Αυτό ναι είναι ΑΛΗΘΕΙΑ.

    Τα ερωτήματα όμως που προκύπτουν είναι τα παρακάτω:
    1. Έχετε καταλάβει πως από το 2010 και μετά στην Ελλάδα του μνημονίου έχουν αλλάξει τα πάντα;;;
    Πως είναι δυνατόν η εταιρία να ζητά ότι ζητούσε στην υπογραφή της σύμβασης;;;;
    Έχει "ματώσει" όλος ο κόσμος και η εταιρία έρχεται να εφαρμόσει αυτά που συμφώνησε με τον Σουφλιά στις ανέμελες εποχές που νόμιζε πως κυβερνούσε ο Κώστας ο Καραμανλής;;;;
    2. Όλοι οι αιρετοί κρίθηκαν κύριε Ζαρκανέλα για τις πράξεις τους όπως κριθήκατε και εσείς από το λαό κατά το παρελθόν. Προς τί αυτή η εμπάθεια και η εμμονή στο τί έγινε τότε;;;;
    3. Οι αιρετοί της περιοχής που τότε μας κυβερνούσαν πότε και με ποιον τρόπο διαπραγματεύθηκαν με την εταιρία;;;;
    4. Το ότι ο Σουφλιάς ανέβασε τα διόδια 3 μέρες πριν τις εκλογές και την "σφαγή" του Κώστα Καραμανλή δείχνει πως δεν υπήρχε ιδιαίτερη αναβλητικότητα στην εφαρμογή της συμφωνίας όπως λέτε. Σήμερα όμως που ήρθε η ώρα να εφαρμοστεί η συμφωνία πού είναι όλοι οι αιρετοί;;;; (πλην Πολύζου)

    Κύριε Ζαρκανέλα το να διαφωνούμε με την Εθελοντική Ομάδα Δράσης ν. Πιερίας είναι δεκτό. Το να διαφωνούμε για τη διαφωνία και μόνο είναι λάθος. Στο κάτω - κάτω λαός είναι και αυτοί. Με αποκλεισμούς και αφορισμούς δεν πρόκειται να πάμε μπροστά! Αυτά πληρώνουμε ακόμα και σήμερα....

    Τώρα που μιλά ο λαός πρέπει όλοι να χαιρόμαστε αλλιώς τα πράματα θα πήγαιναν όπως κάποια μυαλά τα σχεδίαζαν...

    π.χ. Αρχηγός στη Νέα Δημοκρατία θα ήταν η Ντόρα Μπακογιάννη αν δεν ψήφιζε ο κόσμος....

    Να είστε καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εσεις τελικά κ. Ζαρκανέλα, συμφωνείτε ή διαφωνείτε με τα διόδια, με τις αυθαίρετες τιμές τους, τις αποικιοκρατικές συμβάσεις, τις ευθύνες του κατασκευαστή που δεν υλοποίησε και κανείς δνε του ζήτησε τα ρέστα; Συμφωνείτε ή διαφωνείτε ότι όλα αυτά κατέστρεψαν και καταστρέφουν το νομό μας; Γιατί αν συμφωνείτε ...επικρίνετε τους κατ΄ εσάς "τζάμπα μάγκες" γιατί δεν ήταν όσο αποτελεσματικός στους κοινωνικούς αγώνες θα μπορούσατε να είστε εσείς;;; Απ΄ όσο ξέρω ...δεν μετείχατε σε κάποιο κίνημα ή κάνω λάθος;
    Τωρα, τσιγκουνευεστε το ενα ευρώ παραπάνω ή μας λέτε ότι ολοι οι αγώνες -οπότε και αυτός- είναι άχρηστος; Και το θυμηθήκατε τώρα; 12 ώρες νωρίτερα;

    Πρόσφατα, πήρατε θέση υπέρ της ..."ΦΥΤΙΚΗΣ ΓΗΣ" που θα αποκαθιστούσε 15 στρέμματα λατομείου, με το σκεπτικό ότι ο λαός συνήθως δεν γνωρίζει απο επιστήμη, ενω εσείς γνωρίζετε ως περιβαλλοντολόγος και υπεύθυνος πολίτης. Εμμένετε; Θέλετε να καταθέσουμε απο κοινού μια αναφορά στον εισαγγελέα με την οποία να ζητάμε πλήρη διερεύνηση του θέμαιος; Και διοικητική και επιστημονική;

    Θέλετε ή θα μας κάνετε τα νεύρα τσατάλια για καιρό ακόμα; Αν θέλετε στείλ τε μια επιστολή με ενα μεγάλο ΝΑΙ κι εγω θα καταλάβω... κι αύριο, μετά τις κινητοποιήσεις στα διόδια...πάμε ΜΑΖΙ στον εισαγγελέα και για τη "φυτική γη" και για τα διόδια, αν θέλετε...

    Αν ΔΕΝ θέλετε κ. Ζαρκανέλα.... αφήστε μας στον καϋμό μας που μαστε φτωχοί αγράμματοι ανθρώποι που παλεύουμε για τον επιούσιο και καμιά δημοσιουπαλληλική θεώρηση της ζωής δεν μας διευκολύνει στον αγώνα αυτον... ούτε γεννηθήκαμε φωστήρες για να τα ξέρουμε όλα και κρυφά διαβάζουμε τα βράδυα να ξεστραβωθούμε απο απατεωνοεπιστήμονες που προχθές έλεγαν το DDT πανάκεια, την πυρηνική ενέργεια, σωτηρία και τη "ΦΥΤΙΚΗ ΓΗ" κέρδος και μόνο κέρδος και ...ννννννααααα δυο μπόϊα τ΄ακτινίδια.

    Καληνύχτα κ. Ζαρκανέλα και καλά χριστούγεννα.

    Αλλιώς... διόδια, καφέ στο καφενείο και μετά γραμμή στον εισαγγελέα γιατί μας πρήξατε και δοκιμάζετε η υπομονή μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εγώ, κύριε Ζαρκανέλα μου, δεν καταλαβαίνω κάτι:
    Λέτε ότι, κατά τους τότε υπουργούς (Σουφλιά και διαδόχους), η συνολική τιμη της διαδρομής Κατερίνη-Θεσσαλονίκη θα παρέμενε σταθερή (2,40 + 0,00 ή 1,20 + 1,20 = 2.40 ευρώ συνολικά). Όσο ήταν δηλαδή και το διόδιο των Μαλγάρων όλα αυτά τα χρόνια.
    Επομένως, αφού η συνολική επιβάρυνση ΔΕΝ θα αυξανόταν, από πού ακριβώς "χάθηκε" αυτό το 1 ευρώ, το οποίο, κατά πως ισχυρίζεσθε, θα χρεωθούμε λόγω της "τζάμπα μαγκιάς" του κινήματος "ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ";

    ΑπάντησηΔιαγραφή