ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΝΤΟΝΙΑ ΚΑΝΙΤΣΑΚΗ
Επί ποδός πολέμου βρίσκονται και οι φορτηγατζήδες, οι οποίοι χτες το πρωί πραγματοποίησαν μηχανοκίνητη πορεία στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, «σηκώνοντας στο πόδι» την πόλη με τα διαρκή κορναρίσματά τους. Το μνημόνιο περιλαμβάνει ρυθμίσεις για τη μίσθωση φορτηγών στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές και τη μίσθωση μικρών φορτηγών κάτω των 3,5 τόνων από επιχειρήσεις και ιδιώτες.
Πρακτικά, το νέο μνημόνιο προβλέπει για τη μεταφορά προσώπων τρία πράγματα: 1) Οι εταιρίες ενοικίασης αυτοκινήτων θα μπορούν να μισθώνουν οχήματα μαζί με οδηγό. 2) Οι τουριστικές επιχειρήσεις θα μπορούν να διαθέτουν οχήματα και επίσης να τα νοικιάζουν μαζί με οδηγό. 3) Τα ξενοδοχεία θα μπορούν με ΙΧ να μεταφέρουν, χωρίς κόμιστρο, τους πελάτες τους από και προς τις ξενοδοχειακές μονάδες τους και τα σημεία αφίξεων - αναχωρήσεων (λιμάνια, αεροδρόμια κ.λπ.).
«Η εφαρμογή των διατάξεων αυτών, μέσα στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, με τα πρωτοφανή, σκληρά μέτρα εναντίον όλων των Ελλήνων, έρχεται να βάλει ταφόπλακα στον κλάδο», σημειώνει ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής», Κώστας Γιαννακάκης.
Το άρθρο προβλέπει ότι και οι ταξιτζήδες μπορούν να συστήσουν εταιρίες ενοικίασης οχημάτων και να τα διαθέτουν μαζί με οδηγούς, όμως, όπως επισημαίνει ο κ. Γιαννακάκης, «ο τουρίστας έρχεται σε επαφή με τον ταξιδιωτικό του πράκτορα...».
Ο πρόεδρος του «Ερμή» αναφέρει ότι τέτοιου είδους υπηρεσίες υπάρχουν εδώ και χρόνια στο εξωτερικό, ωστόσο σε καμία χώρα δε γέμισε ο τόπος με άδειες ταξί, όπως στην Ελλάδα. «Για να εκδοθούν άδειες ταξί στις ευρωπαϊκές χώρες, συνυπολογιζόταν το μεταφορικό έργο που εκτελείται από τις εταιρίες ενοικίασης αυτοκινήτων, τις τουριστικές επιχειρήσεις και τα ξενοδοχεία. Στην Ελλάδα όχι μόνο δεν έχει γίνει κάποιος σχετικός υπολογισμός, αλλά αντίθετα είμαστε... γεμάτοι με άδειες», υπογραμμίζει ο κ. Γιαννακάκης και προσθέτει: «Το πλήγμα για τον κλάδο θα είναι τεράστιο και -πολύ φοβάμαι- το τελειωτικό για τους 40.000 ιδιοκτήτες των 27.500 ταξί που υπάρχουν πανελλαδικά».
Οπως εξηγεί, το πλήγμα δεν αφορά μόνον τους ταξιτζήδες αμιγώς τουριστικών περιοχών, όπως είναι τα νησιά. Ετσι, και στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν πολλοί επαγγελματίες οι οποίοι συνεργάζονται με ξενοδοχεία στη Χαλκιδική, την Πιερία και αλλού, παρέχοντας μεταφορικό έργο το οποίο πλέον κινδυνεύει. Κάποιοι άλλοι, σύμφωνα πάντα με τον κ. Γιαννακάκη, εκτελούν δρομολόγια μεταφοράς μαθητών από και προς τα σχολεία, αλλά και ασθενών (κατά κύριο λόγο νεφροπαθών) από και προς τα νοσοκομεία. «Πολύ εύκολα πλέον μία εταιρία ενοικίασης αυτοκινήτων θα προσλάβει έναν οδηγό με 586 ευρώ μικτά, θα τον έχει να δουλεύει όλη μέρα, παίρνοντας από εμάς μεταφορικό έργο, δηλαδή τη δουλειά και την επιβίωσή μας», καταλήγει ο κ. Γιαννακάκης.
Οι προϋποθέσεις
Το πολυνομοσχέδιο προβλέπει ότι η εκμίσθωση αυτοκινήτων αλλά και μοτοσικλετών με οδηγό επιτρέπεται στα τουριστικά γραφεία, στα γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων, καθώς και σε εταιρίες και συνεταιρισμούς Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης αυτοκινήτων, μέσω προκράτησης, με ελάχιστη διάρκεια 12 ωρών, ενώ απαγορεύεται η μεταφορά των επιβατών να γίνεται με κόμιστρο.
Οι οδηγοί θα πρέπει υποχρεωτικά α) να μην έχουν καταδικαστεί αμετάκλητα για κακούργημα ή για κάποιο από τα πλημμελήματα της κλοπής, υπεξαίρεσης, απάτης, εκβίασης, πλαστογραφίας, παραχάραξης, βαριάς σωματικής βλάβης, παράβασης των διατάξεων περί ναρκωτικών ή των διατάξεων που αναφέρονται στα ήθη. β) Να είναι κάτοχοι άδειας οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β΄ σε ισχύ, για τουλάχιστον 24 μήνες πριν από την έναρξη της απασχόλησής τους ως οδηγοί και γ) να είναι υγιείς με βάση ιατρικές εξετάσεις.
Τα οχήματα που θα εκμισθώνονται θα πρέπει να α) είναι άνω των 1.500 κυβικών, β) εμπίπτουν στην κατηγορία εκπομπών EURO V ή μεταγενέστερη, γ) έχουν μέγιστο χρόνο κυκλοφορίας τα επτά χρόνια από την ημερομηνία της πρώτης άδειας κυκλοφορίας τους και για τα ανοιχτού τύπου τα εννιά χρόνια από την κυκλοφορία τους.
Οσον αφορά τα ξενοδοχεία, επιτρέπεται η μεταφορά πελατών, επίσης χωρίς κόμιστρο, από τα σημεία άφιξης - αναχώρησης μέχρι τις εγκαταστάσεις των καταλυμάτων και αντίστροφα.
Πηγή: ΑΓΓΕΛΙΟΦΟΡΟΣ«Η εφαρμογή των διατάξεων αυτών, μέσα στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, με τα πρωτοφανή, σκληρά μέτρα εναντίον όλων των Ελλήνων, έρχεται να βάλει ταφόπλακα στον κλάδο», σημειώνει ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Θεσσαλονίκης «Ο Ερμής», Κώστας Γιαννακάκης.
Το άρθρο προβλέπει ότι και οι ταξιτζήδες μπορούν να συστήσουν εταιρίες ενοικίασης οχημάτων και να τα διαθέτουν μαζί με οδηγούς, όμως, όπως επισημαίνει ο κ. Γιαννακάκης, «ο τουρίστας έρχεται σε επαφή με τον ταξιδιωτικό του πράκτορα...».
Ο πρόεδρος του «Ερμή» αναφέρει ότι τέτοιου είδους υπηρεσίες υπάρχουν εδώ και χρόνια στο εξωτερικό, ωστόσο σε καμία χώρα δε γέμισε ο τόπος με άδειες ταξί, όπως στην Ελλάδα. «Για να εκδοθούν άδειες ταξί στις ευρωπαϊκές χώρες, συνυπολογιζόταν το μεταφορικό έργο που εκτελείται από τις εταιρίες ενοικίασης αυτοκινήτων, τις τουριστικές επιχειρήσεις και τα ξενοδοχεία. Στην Ελλάδα όχι μόνο δεν έχει γίνει κάποιος σχετικός υπολογισμός, αλλά αντίθετα είμαστε... γεμάτοι με άδειες», υπογραμμίζει ο κ. Γιαννακάκης και προσθέτει: «Το πλήγμα για τον κλάδο θα είναι τεράστιο και -πολύ φοβάμαι- το τελειωτικό για τους 40.000 ιδιοκτήτες των 27.500 ταξί που υπάρχουν πανελλαδικά».
Οπως εξηγεί, το πλήγμα δεν αφορά μόνον τους ταξιτζήδες αμιγώς τουριστικών περιοχών, όπως είναι τα νησιά. Ετσι, και στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν πολλοί επαγγελματίες οι οποίοι συνεργάζονται με ξενοδοχεία στη Χαλκιδική, την Πιερία και αλλού, παρέχοντας μεταφορικό έργο το οποίο πλέον κινδυνεύει. Κάποιοι άλλοι, σύμφωνα πάντα με τον κ. Γιαννακάκη, εκτελούν δρομολόγια μεταφοράς μαθητών από και προς τα σχολεία, αλλά και ασθενών (κατά κύριο λόγο νεφροπαθών) από και προς τα νοσοκομεία. «Πολύ εύκολα πλέον μία εταιρία ενοικίασης αυτοκινήτων θα προσλάβει έναν οδηγό με 586 ευρώ μικτά, θα τον έχει να δουλεύει όλη μέρα, παίρνοντας από εμάς μεταφορικό έργο, δηλαδή τη δουλειά και την επιβίωσή μας», καταλήγει ο κ. Γιαννακάκης.
Οι προϋποθέσεις
Το πολυνομοσχέδιο προβλέπει ότι η εκμίσθωση αυτοκινήτων αλλά και μοτοσικλετών με οδηγό επιτρέπεται στα τουριστικά γραφεία, στα γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων, καθώς και σε εταιρίες και συνεταιρισμούς Επιβατηγών Δημόσιας Χρήσης αυτοκινήτων, μέσω προκράτησης, με ελάχιστη διάρκεια 12 ωρών, ενώ απαγορεύεται η μεταφορά των επιβατών να γίνεται με κόμιστρο.
Οι οδηγοί θα πρέπει υποχρεωτικά α) να μην έχουν καταδικαστεί αμετάκλητα για κακούργημα ή για κάποιο από τα πλημμελήματα της κλοπής, υπεξαίρεσης, απάτης, εκβίασης, πλαστογραφίας, παραχάραξης, βαριάς σωματικής βλάβης, παράβασης των διατάξεων περί ναρκωτικών ή των διατάξεων που αναφέρονται στα ήθη. β) Να είναι κάτοχοι άδειας οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β΄ σε ισχύ, για τουλάχιστον 24 μήνες πριν από την έναρξη της απασχόλησής τους ως οδηγοί και γ) να είναι υγιείς με βάση ιατρικές εξετάσεις.
Τα οχήματα που θα εκμισθώνονται θα πρέπει να α) είναι άνω των 1.500 κυβικών, β) εμπίπτουν στην κατηγορία εκπομπών EURO V ή μεταγενέστερη, γ) έχουν μέγιστο χρόνο κυκλοφορίας τα επτά χρόνια από την ημερομηνία της πρώτης άδειας κυκλοφορίας τους και για τα ανοιχτού τύπου τα εννιά χρόνια από την κυκλοφορία τους.
Οσον αφορά τα ξενοδοχεία, επιτρέπεται η μεταφορά πελατών, επίσης χωρίς κόμιστρο, από τα σημεία άφιξης - αναχώρησης μέχρι τις εγκαταστάσεις των καταλυμάτων και αντίστροφα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου