Πέμπτη 16 Ιουνίου 2011

Εκδρομικό τρένο από Καλαμπάκα για Πλαταμώνα

Από την "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ":
http://www.eleftheria.gr/viewarticle.asp?aid=29654&pid=7&CategoryID=7
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΝ ΟΙ «ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ» ΜΕ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ «Ε» 
Με αφορμή ρεπορτάζ της «Ε» για τον Προαστιακό σιδηρόδρομο και τους Νέους Πόρους το μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Λάρισας κ. Αποστ. Δημόπουλος, απέστειλε στην «Ε» την εξής επιστολή:
«Από το 2004 μέχρι σήμερα ο Πλαταμώνας απομονώθηκε συγκοινωνιακά εξαιτίας της παράδοξης αντιδραστικότητας τοπικών παραγόντων στη λειτουργία της παλιάς γραμμής και εξαιτίας της εμμονής να καταστραφούν οι υπάρχουσες σιδηροδρομικές υποδομές. Αντίθετος σε αυτή τη δυσάρεστη πραγματικότητα ο σύλλογός μας καταβάλΛει συνεχείς προσπάθειες για την διάσωση, επαναλειτουργία και αξιοποίηση της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής προς όφελος της τοπικής κοινωνίας.
Χάρη στις προσπάθειές μας η παλιά σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ σταθμού Νέων Πόρων και σταθμού Πλαταμώνα αποτελεί ενεργό δίκτυο (υπό αναστολή κυκλοφορίας), σύμφωνα με τη νέα δήλωση δικτύου του ΟΣΕ για το τρέχον έτος. Άρα σύμφωνα με το Ν. 3891/2010 ο ΟΣΕ οφείλει να διενεργεί τις απαραίτητες εργασίες συντήρησης και επισκευής προκειμένου να είναι δυνατή η διενέργεια σιδηροδρομικών μεταφορών και να λαμβάνει ιδιαίτερη μέριμνα για τη φύλαξη των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού προκειμένου να διαφυλαχθεί η αρτιότητα του σιδηροδρομικού συστήματος και να αποφεύγονται τυχόν καταπατήσεις των ακινήτων. Επίσης όπως είναι ήδη γνωστό η παλιά σιδηροδρομική γραμμή Πλαταμώνα και όλο το σύμπλεγμα του σιδηροδρομικού σταθμού προστατεύονται από το Υπουργείο Πολιτισμού ως νεότερα μνημεία, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση ΥΠΠΟ/ΔΙΝΣΑΚ/7196/195/25.02.05 «Χαρακτηρισμός ως ιστορικού τόπου της σιδηροδρομικής γραμμής Πλαταμώνα» (ΦΕΚ B' 358 - 21.03.2005).
Από τον σύλλογό μας έχουν κατατεθεί προς όλους τους συναρμόδιους φορείς σαφείς προτάσεις αξιοποίησης της γραμμής. Συνοπτικά αυτές περιλαμβάνουν αφενός την τακτική επιβατική εκμετάλλευση της γραμμής κατά τους θερινούς μήνες ώστε ο Πλαταμώνας να συνδεθεί και πάλι σιδηροδρομικά με την Λάρισα και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο και αφετέρου την τουριστική αξιοποίηση της γραμμής κατά τον υπόλοιπο χρόνο, ώστε να αποτελέσει πόλο έλξης επισκεπτών και σχολικών εκδρομών και να καταστεί ζωντανό μνημείο της τοπικής ιστορίας.
Στον πολυετή αγώνα μας βρεθήκαμε αντιμέτωποι με λασπολογίες, παραλογισμούς και παράνομες μεθοδεύσεις όπως η ανεπιτυχής απόπειρα ξηλώματος της γραμμής προ τριετίας. Ο κόσμος δολίως παραπληφορήθηκε και το τρένο δαιμονοποιήθηκε ως πηγή όλων των δεινών του Πλαταμώνα. Σήμερα ας αναλογιστεί ο καθένας μας, τι τελικά ισχύει. Ας σκεφθούμε ποιος ωφελείται από τη δόλια απαξίωση της παλιάς γραμμής και τη μετακίνηση όσων παραθεριστών απέμειναν προς τις γειτονικές παραλίες των Νέων Πόρων και της Λεπτοκαρυάς. Ας προβληματιστούμε αν στην εποχή των κυκλοφοριακών και των περιβαλλοντικών αδιεξόδων ο Πλαταμώνας χρειάζεται κι άλλη άσφαλτο, αντί για το φιλικότερο προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς που είναι το τρένο. Ας αναρωτηθούμε πόσο λογικό είναι ο τέως Δήμος Ανατολικού Ολύμπου και ο νέος Δήμος Δίου-Ολύμπου να επιδιώκουν τη δημιουργία σιδηροδρομικής στάσης στη γειτονική Σκοτίνα, ενώ ταυτόχρονα στελέχη τους επεδίωκαν και επιδιώκουν τον αφανισμό του σιδηροδρόμου από τον Πλαταμώνα. Στην εποχή της κρίσης, των ακριβών καυσίμων και των υψηλών διοδίων, ας συγκρίνουμε το κόστος της οδικής μεταφοράς προς τον Πλαταμώνα με το κόστος του σιδηροδρομικού εισιτηρίου.
Τώρα που η θερινή περίοδος ξεκινά, ο σύλλογός μας καταθέτει ακόμη μια σαφή πρόταση, προκειμένου να σταματήσει εδώ ο θλιβερός και ολισθηρός κατήφορος του Πλαταμώνα. Επιδιώκουμε την άμεση δρομολόγηση αυτοκινητάμαξας από την Καλαμπάκα προς τον Πλαταμώνα, η οποία με συνολική διαδρομή μόλις δύο ωρών και ενδιάμεσες σταθμεύσεις σε Τρίκαλα, Καρδίτσα, Σοφάδες, Παλαιοφάρσαλα, Λάρισα και Νέους Πόρους θα συνδέσει γρήγορα και οικονομικά τη θεσσαλική ενδοχώρα με τον παραδοσιακό παραθαλάσσιο προορισμό της, τον Πλαταμώνα που όλοι αγαπάμε.
Τέλος, σεβόμενοι τους προβληματισμένους συμπολίτες, διευκρινίζουμε ότι εν καιρώ οικονομικής κρίσης προτείνουμε να κυκλοφορήσει ήδη υπάρχον τροχαίο υλικό σε ήδη υπάρχουσα διατηρητέα γραμμή, που ούτως ή άλλως για λόγους πολιτιστικούς και ως εναλλακτική όδευση είναι επιβεβλημένο να διατηρηθεί. Δηλαδή προτείνουμε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ να λάβουν κέρδη, χωρίς καμία επένδυση. Ταυτόχρονα η τοπική κοινωνία θα καρπωθεί όλα τα οφέλη από την επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου.» 
facebook.com/platamon.railway, platamon-railway.blogspot.com, platamon.railway@gmail.com.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου