Τρίτη 14 Ιουνίου 2011

Μαθητές μαζεύουν τα …σκουπίδια μας

ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΑΚΤΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΤΡΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΙΟΥ-ΟΛΥΜΠΟΥ
* Η ΔΡΑΣΗ ΗΤΑΝ ΜΙΑ ΙΔΕΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ ΚΑΙ ΕΓΙΝΕ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
* Η ΟΛΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΕΙΧΕ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΜΕ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΓΙΑ ΑΓΑΠΗ, ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ & ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Τα σκουπίδια που ασυλλόγιστα πετάμε σε παραλίες και ακτές ρυπαίνοντας το περιβάλλον, χαλώντας την εικόνα του όμορφου τόπου μας και προκαλώντας αρνητικά συναισθήματα σε ντόπιους, κυρίως όμως σε ξένους επισκέπτες, αυτά λοιπόν τα σκουπίδια αποτέλεσαν αντικείμενο θετικής δράσης μικρών μαθητριών και μαθητών δημοτικών σχολείων του Λιτοχώρου Δ.Δίου-Ολύμπου.
Συγκεκριμένα, σε καθαρισμό ακτών προχώρησαν τα τρία δημοτικά σχολεία του Λιτοχώρου ύστερα από συνεννόηση του συμβουλίου της δημοτικής κοινότητας και του προέδρου, Τάκη Ανδριά, με τους διευθυντές και εκπαιδευτικούς των εν λόγω σχολείων. 

ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΗ Δ.Κ. ΛΙΤΟΧΩΡΟΥ
Η υπόθεση ξεκίνησε μετά από συζήτηση που έγινε στο πενταμελές συμβούλιο της δημοτικής κοινότητας Λιτοχώρου Δ.Δίου-Ολύμπου, που ως γνωστόν αποτελείται από τους Τάκη Κ. Ανδριά, Γαρυφαλλιά Γ. Ζησκάτα, Διονύση Γ. Γεωργούση, Διονυσία Δούλκα και Άρη Στάχταρη.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης που έγινε, αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί εθελοντικός καθαρισμός ακτών σε συνεργασία με τα δημοτικά σχολεία της δημοτικής κοινότητας. Επόμενο βήμα ήταν μια συνεννόηση του προέδρου της δημοτικής κοινότητας με τους διευθυντές των τριών δημοτικών σχολείων. 

ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΑΚΤΩΝ ΒΑΡΙΚΟΥ, ΠΛΑΚΑΣ ΚΑΙ ΓΡΙΤΣΑΣ
Την πρόταση της δημοτικής κοινότητας για καθαρισμό ακτών, εκπαιδευτικοί των δημοτικών σχολείων Λιτοχώρου τη βρήκαν ως ενδιαφέρουσα. Στη συνέχεια, τα σχολεία πήραν τις δικές τους αποφάσεις και οργάνωσαν τα κλιμάκια που αποτελούνταν από κάποιες τάξεις μαθητριών και μαθητών με τη συνοδεία δασκάλων.
Το 1ο δημοτικό σχολείο Λιτοχώρου ανέλαβε τον καθαρισμό ακτών στον οικισμό Βαρικού. Το κλιμάκιο αποτελούνταν από την Ε’ και τη ΣΤ’ δημοτικού με επικεφαλής τους δασκάλους Δ. Μακαλέκα, Ν. Σκυφαλίδα και Κ. Τζικόπουλο. Μικρότερες τάξεις ανέλαβαν τον καθαρισμό περιοχής Αγίας Παρασκευής.
Το 2ο δημοτικό σχολείο ανέλαβε τον καθαρισμό ακτών στον οικισμό Πλάκας. Το κλιμάκιο αποτελούνταν από την Ε’ και τη ΣΤ’ δημοτικού με επικεφαλής τους δασκάλους Κωνσταντινιά Μακρή, Τρ. Κετσιτζόγλου και Ελένη Βλαχοπούλου.
Και το 3ο δημοτικό σχολείο ανέλαβε τον καθαρισμό ακτών στον οικισμό Γρίτσας. Το κλιμάκιο αποτελούνταν από τη Γ’ και τη Δ’ δημοτικού με επικεφαλής τους δασκάλους Ι. Στογιάννο, κ. Καρπούζη και Φανή Μαργαρίτη.
Για την υλοποίηση της απόφασης και για την επιτυχία αυτής της δράσης, το συμβούλιο της δημοτικής κοινότητας εκφράζει τις ευχαριστίες του στα τρία σχολεία και συγκεκριμένα ευχαριστεί τους διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς καθώς και τα παιδιά που συμμετείχαν στην όλη προσπάθεια. 

ΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΜΕ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η συμμετοχή σχολείων σε εθελοντικές δράσεις, ιδιαίτερα δε σε καθαρισμούς ακτών, δεν έχει μόνο χαρακτήρα συμβολής στην καθαριότητα, προστασίας του περιβάλλοντος και παρουσίασης μιας καλής εικόνας του τόπου τους, μάλιστα σε μια περίοδο που ο νεοσύστατος δήμος Δίου-Ολύμπου έχει σοβαρότατες ελλείψεις σε μηχανήματα, προσωπικό και χρήματα.
Η συμμετοχή μαθητριών και μαθητών σε καθαρισμούς ακτών, αλλά όχι μόνο, έχει πρωτίστως παιδαγωγικό χαρακτήρα.
Τα παιδιά βγαίνουν για λίγο έξω από τα σχολικά κτίρια, νιώθουν ότι πηγαίνουν μια ολιγόωρη εκδρομή, έρχονται κοντά στη φύση, μαζεύουν σκουπίδια σαν να κάνουν «παιχνίδι», μαθαίνουν όμως έτσι να αγαπούν το περιβάλλον, να αγαπούν τον τόπο τους και να τον προστατεύουν, να μην πετούν, αύριο – μεθαύριο, σκουπίδια στο περιβάλλον.
Μαθαίνουν τι σημαίνει διατήρηση ομορφιάς του τοπίου που τους περιβάλλει, μαθαίνουν τι σημασία έχει η ανάδειξη του φυσικού περιβάλλοντος για τον τόπο τους και για την τοπική τουριστική οικονομία.
Τα παιδιά αυτά μαθαίνουν επίσης τρόπους κινητοποίησης για εθελοντικές δράσεις και τρόπους ευαισθητοποίησης προστασίας μιας ιδιαιτέρου κάλλους περιοχής που συνδυάζει Όλυμπο, ακτές, αρχαιότητες, μύθους, ιστορία κλπ.
Τα παιδιά αυτά μαθαίνουν να φροντίζουν την περιοχή τους αλλά ταυτόχρονα μαθαίνουν να δέχονται θετικά μηνύματα από τον αντίκτυπο που έχει η φύση στη ζωή τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου